Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny prossesor, pipelyder ved oppstart.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke pipelyder er det egentlig du mener, fra speaker? Du kan jo også opplyse litt om andre komponenter etc. Nybygg, eller hardware-endringer?

 

"Fungerer" maskinen fremdeles, kommer du deg inn i OS og/eller BIOS? osv osv..

Hvis prosessorviften har gått heden, eller slutter å gå så gis det vanligvis noen advarsler i form av piping fra evt. speaker, og dette skjer under boot såvidt meg bekjent.

 

Dog mulig dette varierer på ulike HK.

Endret av Ohlja
Lenke til kommentar

Pipelyden må komme fra PCen en plass, for det er ikke koblet til noen høytalere.

 

Er ikke nybygg nei, PCen ble kjøpt ferdig bygd i fjor, men jeg presterte å ødelegge prossesoren å har nå kjøpt ny.

Er litt usikker på den andre komponentene men jeg tror hovedkortet er et gigabyte.

 

Nei jeg kommer meg verken inn i BIOS eller OS, får ikke skjermbilde.

Lenke til kommentar

Mulig det er samme type som ble ødelagt.. :hmm:

Uansett, hvis det trådstarter skriver kan tolkes i den retning av at systemet startet som normalt og faktisk fungerte i 30 min., noe som vil si inn i OS og i så måte, zero kill's, så tyder det vel på at inkompatiblitet ikke er tilfelle?

 

Får avvente den store klokebokens "beep-codes".

Lenke til kommentar

Prossesoren er ikke av samme type som den som ble ødelagt, men den er samme socket (AM2) og har bare en kjerne (som den som ble ødelagt)

 

Det er ikke slik at jeg er 30 min i OS for så å få problemet, jeg har faktisk ikke OS instalert på PCen enda. Det jeg gjorde var å sette i prossesoren for så å slå på PCen bare for å se om det funket, noe det gjorde, ingen pipelyder. Etter det slo jeg av PCen i på vente av at jeg skulle instalere OS. 30 min senere når jeg skulle slå den på igjen vare pipelydene der.

 

Men for ca. 1 time siden slo jeg på PCen og det så ut til å funke, prøvde flere ganger og ingen pipelyder. Når jeg skulle instalere vista fikk jeg beskjed om at det var noe galt med HDD. Jeg slo derfor av PCen for å sette inn en annen HDD, og etter det har jeg fått pipelyder hver gang jeg prøver å slå den på.

 

Til informasjon var den første HDDen koblet til med IDE kabel, den jeg byttet til koblet jeg til med SATA. Kan ikke se at det skulle ha noe å si.

Fikk faktisk ikke med hovedkortmanuel eller andre manualer når PCen ble kjøpt, kjøpte den ferdig bygd i fjor.

Lenke til kommentar

Har funnet ut litt mer om PCen nå.

Det er en Acer Aspire T180 kjøpt for snart to år siden faktisk. På selve hovedkortet står det ingenting om hvem som har laget det, men jeg syns det virker sannsynlig at det er et Acer kort, hvis de lager hovedkort da?

Fant ingen informasjon om hva pipelyder betyr på hjemmesidene til Acer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...