Bertelsen Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Hei! Jeg driver så smått å tenker på å skaffe en motorsykkel etterhvert. Men, dette er noe jeg har null kunnskap om enda. Jeg har prøvet å søke litt rundt, men jeg finner ikke noe informasjon om bensinbruk. Så hvis noen kan gi meg en pekepinn på en tung motorsykkel bruker, i forhold til en "normal" bil. Jeg vet det finnes mye forskjellige motorsykler med helt ulike motorer, men jeg håper noen vil ta seg tid til å svare.
kevinedomm Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Kommer veldig an på vekten, og om det er Racing eller Customsykkel, osv. Forgasser eller innsprøytning? Antall sylinder? Motorvolum? Etc.
Bertelsen Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Skrevet 6. mars 2009 Si en Honda CBR 600RR Stock, 03-modell.
kevinedomm Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Overall fuel consumption was about the same as that of the previous CBR, averaging right around 37 mpg. 37 amerikanske Miles per gallon. 1 gallon = 3.8 liter. 60 km på 1 galllon. Regner med den bruker 6-7DL på mila om jeg ikke er helt ute å kjører.. 6,3 for å være helt nøyaktig
Bertelsen Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Skrevet 6. mars 2009 Tusen takk! Nå har jeg hvertfall noe å sammenligne med. For å være helt ærlig trodde jeg at den ville bruke mindre, men det var ikke så ekstremt mye. Jeg har ikke kjørt opp for mc enda, så det er en liten drøm nå. Sikler på en MV Agusta F4 1000R 312, herregud for et kunstverk. Ser ut som et jagerfly for sivile.
Sondring Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 Bensinutgifter og bensinutgifter da... Jeg sitter på en BMW 650 GS - og på langtur går det klart mer penger til pølser, drikke, bom og ferje enn på bensin Det er vestlandet dog, og det kan være at din pølsebruk er mindre enn min... Hadde jeg villet kjøpe meg en motorsykkel med lavt budsjett, så ville jeg sett etter driftssikkerhet (mindre vedlikeholdsutgifter) og forsikring først - disse er de to største utgiftspostene for meg.
Bertelsen Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Skrevet 10. mars 2009 Hehe, går mest i burgere her. Jeg har tittet på en Honda CB 600F Hornet. Jeg skal hovedsaklig bruke den til å kjøre til og fra kompiser i en by, og hjem til foreldrene mine, som er en times kjøring på motorvei. Tusen takk for tips! Jeg har så utrolig lite peiling på MC ...
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 11. mars 2009 Skrevet 11. mars 2009 Den mest bensingjerrige sykkelen fra 600 ccm jeg har sett til nå er Kawasaki ER6. den bruker omtrent 0,45 på mila. Ellers så er det vel mest vanlig med ett forbruk på 0.6-0.7 for de fleste r sykler. Både min totakter tung sykkel og min forige rekkefirer var innenfor dette området. Har sett mange tester der syklene pleier å holde seg innenfor dette området også (r-sykler).
picpac Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 KTM 640 (625 ccm) som jeg hadde i fjor, brukte under 0,5 på mila. Kjørte 18-19 mil på 8 liter bensin.
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 13. mars 2009 Skrevet 13. mars 2009 Jeg glemte å nevne i inlegget mitt at det var mest R-sykler jeg tenkte på med ang. bensinforbruk. picpac, hvordan likte du KTM 640? Var det en LC4? Har sniffet så vidt på disse ser du..
picpac Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Det vår rå sykkel det, savner den egentlig. Den er super til herjing og by kjøring. Grei service intervall til slik type sykkel, 5000 km på olje, filter og ventiler. Og det fikses greit selv. Kjørte 50 mil med den en dag, da var jeg rimelig sliten i ræva. Det er ikke noe tursykkel! Har godt over til R nå, skal hente en GSXR 600 K8 i morgen
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Fik bike. Høres dyrt ut med en K8. Leste en test i bike om den, der kom den ganske godt ut Hva må du ut med for en slik en?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå