Gå til innhold

Spm ang kjøp av nye vifter xbox 360


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bestille meg nye vifter til 360`n min.

Har lett en del både på google osv ang hvilke vifter man burde kjøpe, men blir ikke helt klok på det.. Er mange forskjellige meninger sov..

 

Jeg tenkte først å kjøpe meg ei slik vifte man fester utenpå, men la det ifra meg da de bare bråker mere..

Siden jeg allerede har åpnet boksen min, så tenkte jeg å bytte ut de 2 originale viftene med 2 nye!

Men da lurer jeg på hvilken vifte er det jeg burde satse på? Jeg er ute etter en vifte som holder seg på samme hastighet hele tiden, ikke slik som den originale som går opp og ned i hastighet! Jeg har release konsollen btw..

 

 

Disse 2 jeg linker til er ifra Modnet. Det er vel samme vifta bare at den ene kan man øke hastigheten på..

Er det noen som har testa disse?

 

 

http://www.modnet.no/product_info.ph...oducts_id=2204

 

 

 

http://www.modnet.no/product_info.ph...oducts_id=2657

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er kjøling du er ute etter så xboxen ikke får RROD vil jeg anbefale en slik mod:

http://www.rbjtech.net/xbox/cooling/cooling.htm

 

Da separerer du luftstrømmen fra de to viftene slik at det kommer mer til skjermkortet som er "klemt" under dvd-rom'en. Det er jo skjermkortet som gjør at xboxen ryker fordi loddingene løsner pga varmen. Tror normalt at altfor lite av luftstrømmen trekker vekk varmen fra kjøleribba til skjermkortet.

 

Selv brukte jeg et dvd cover som jeg klipte, limte litt og brukte vel også litt elktro teip. Jeg dekket ikke kjølerilla like mye som i guiden. Tenker jeg bare hadde plasten ca 2 cm over hver kjøleribbe. Så ikke noen grunn til å dekke kjøleribba noe mer siden dvdrommen allikevel ligger rett over. Det viktigste er at luften blir sugd vekk derifra.

 

Bretten på midten av dvdcoveret gjorde at plasten lå akkurat ca 1 mm over selve kjøleribba til skjermkortet. Med andre var jeg godt fornøyd med det å bruke et dvd cover. Brukte selvsagt(?) et grønt xbox cover.

 

I tillegg klipte jeg vekk metallet foran viftene slik at varmluften slipper lettere ut.

Lenke til kommentar

Tviler på at det der hjelper deg noe... skal du først gjøre noe, så gjør en x-clamp fiks, og bytt "kjøleputene"... Men du får RRoD før eller siden uansett... jeg ville ikke gjort noe med den, og heller sendt den inn når den tid kommer... men du har vel åpnet den uten riktig verktøy, så da er vel garantien "borte"...

 

Jeg har foresten ikke vært borti noen vifter som høres, når man spiller på xbox, det er dvd drevet som bråker ;)

Lenke til kommentar
Tviler på at det der hjelper deg noe... skal du først gjøre noe, så gjør en x-clamp fiks, og bytt "kjøleputene"... Men du får RRoD før eller siden uansett... jeg ville ikke gjort noe med den, og heller sendt den inn når den tid kommer... men du har vel åpnet den uten riktig verktøy, så da er vel garantien "borte"...

 

Jeg har foresten ikke vært borti noen vifter som høres, når man spiller på xbox, det er dvd drevet som bråker ;)

 

Nå har jeg flashet drevet, samt at det er en release konsoll... Så JA, viftene bråker nåkka innst inni hæl..... når konsollen blir varm, så nye vifter er under veis.... De nye skal blåse dobbelt så mye luft som de originale, og bråker 7 prosent mindre, så problemet med støy forsvinner forhåpentligvis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...