Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor burde jeg plassere effektlys?


Anbefalte innlegg

Hei :) Kjøpte meg en bil forrige fredag som jeg har drevet å fiklet litt med i det siste ;)

Boret to nye hull i midtkonsollen for knapper, en til ekstra langlys, og en til effektlys.

Er litt usikker på om det er effetklys det heter, men det er iallefall lysdioder som jeg monterer utenpå frontlyktene som lyser et blått lys inn på selve lyktene :)

Link:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=142619

 

Hvor bør jeg montere disse? I hjørnet på selve frontlykten, eller på blinklyktene?

(Beklager hvis noen reagerer på anvisningene mine på bil.. Er helt fersk innen bilhobby`..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjaa.. Men det som er bra med disse er at jeg bare styrer dem med en bryter, så slår jeg de bare av hvis jeg blir redd for å bli stoppet :p En som jeg kjente hadde lignende lys (som det jeg har tenkt å kjøpe), og de fungerte utmerket :)

 

Kanskje det står på pakken hvordan de burde monteres. En jeg kjenner er på biltema idag, faen hvis han glemmer det :p

Lenke til kommentar
Hei :) Kjøpte meg en bil forrige fredag som jeg har drevet å fiklet litt med i det siste ;)

Boret to nye hull i midtkonsollen for knapper, en til ekstra langlys, og en til effektlys.

Er litt usikker på om det er effetklys det heter, men det er iallefall lysdioder som jeg monterer utenpå frontlyktene som lyser et blått lys inn på selve lyktene :)

Link:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=142619

 

Hvor bør jeg montere disse? I hjørnet på selve frontlykten, eller på blinklyktene?

(Beklager hvis noen reagerer på anvisningene mine på bil.. Er helt fersk innen bilhobby`..)

 

"Effektlys" kan du plassere i søpla.

Lenke til kommentar

Hmm, vel jeg skal iallefall prøve de. Tar de av hvis jeg ikke blir fornøyd :)

 

Men jeg kan da vel ikke bli tatt for å ha slike lys når jeg ikke har de på?

 

EDIT: Når de ikke lyser mener jeg...

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Allright, din bil. :p

 

Jeg regner med, uten å være hundre prosent sikker, at disse faller under samme kategori som neonlys - altså er det lov å bruke dem når bilen er parkert, men ikke under kjøring. Om dette er en regel eller ei vet jeg ikke, men det virker som det er den generelle oppfatningen til politiet her.

 

Ser at mange av "Esso-rånmerne" her står parkert med neon, tåkelys og annet krims-krams, uten at politiet bryr seg. :)

Lenke til kommentar
Allright, din bil. :p

 

Jeg regner med, uten å være hundre prosent sikker, at disse faller under samme kategori som neonlys - altså er det lov å bruke dem når bilen er parkert, men ikke under kjøring. Om dette er en regel eller ei vet jeg ikke, men det virker som det er den generelle oppfatningen til politiet her.

 

Ser at mange av "Esso-rånmerne" her står parkert med neon, tåkelys og annet krims-krams, uten at politiet bryr seg. :)

Det er ikke lov med hverken slike lys eller neonlys påmontert på en registrert bil, selv om de ikke brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...