Gå til innhold

Er Dell.no seriøse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell er nok aller størst på bedriftsmarkedet, men kommer tydeligvis mer og mer inn på privatmarkedet også og blir nok ikke borte med det første.

 

Når det er sagt så er Dell Computer A/S et NUF (norsk avdeling utenlandsk foretak), når de i tillegg har dårlig kreditrating så ville jeg tenkt meg om før jeg handlet noe derfra. Hva skjer hvis Dell Computer AS går dukken? Moderselskapet i Danmark kan da velge å se bort ifra ev. krav fra kreditorer(kunder), ref "Powerbuy" saken fra AV-forum.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Dell.no er drevet av Dell som i det amerikanse firmaet til dell himself.

Det er ikke noe forskjell på Dell.no og Dell.com annet enn at dell.no er mer laget for norske brukere.

 

Så du kan trygt handle på dell.no

Når det gjelder supporten så er denne i sverige på et senter med norsk dansk og svensk support sammlet på et sted.

Dette er rimelig normalt for de store pc produsentene.

Har selv jobbet for både Hp og Dell sin support og jeg vil klart anbefale dell som firma og de har gode produkter.

 

Om du vet hva du skal ha så kan det lønne seg å ringe en selger å kjøpe framfor å kjøpe via nett da du ofte kan tilpasse maskinen mye mer om du prater med en selger enn hva du kan velge på nett.

 

Lykke til i ditt dell kjøp :)

Lenke til kommentar

Har selv vært dell eier, og kundeservicen deres er helt topp.

 

Hadde en kamerat som kjøpte Dell pc, der harddisken tok kveld etter ei uke.

Han ringte Dell, og de kom på døren dagen etter med ny harddisk og re installerte hele pcen hans.

Kan også nevnes at Servicemann kjørte fra Stavanger til Haugesund, og var på pletten om formiddagen neste dag.

 

Tror Dell er et veldig trygt merke. Gå inn i hvilken som helst institusjon fra bank til kommune, og du ser Dell pcene på bordene. Tror de har fiksa seg mange gode avtaler i dette landet. Så finansmessig tror jeg de er sikret noen år fremover.

Lenke til kommentar
dell er greie sålenge du kjøper bare basisen der og ikke ekstra rammen/diskene for der er de skammelig dyre,

 

 

De har ofte kampanjer også da. Dobbelt opp med RAM til samme pris osv.

Man bør titte i konfiguratoren, noen ganger er det snakk om kroner og øre ved oppgradering, andre ganger er det snakk om tusener.. Kommer veldig ann på.

Lenke til kommentar

service, service og service meget bra.

Jeg har i mange år bygget selv men hadde hørt om servicen til dell og min mor bor 28 mil unna så det blir vanskelig for meg å fikse noe fort. kjøpte en rimelig bærbar til internett burk med programvare og en vettug pris. skjermkortet tok derimot dukken etter 2 måneder men iogmed at det var hente og bringe på dagen fikk hun ny maskin etter feilsøking (bærbar)

14 mil var det til nærmeste dell representant men likeså fikk hun altså en rep på døra samme dag.

dette er godt gjort. På elkjøp, lefdal osv ville hun nok måtte ventet de sedvanlige 3 uker før noe hadde blitt gjort.

Lenke til kommentar
DELL er bunnsolid. Hvis du er usikker så kan du kjøpe DELL maskiner gjennom de norske butikkene ELKJØP og LEFDAL så har du et sted å rette kravet ditt dersom det skulle skje noe i fremtiden.

 

Men uansett - DELL er bunnsolid.

 

Uten at jeg skal bli påståelig, men Dell er vel i grunnen større og tryggere enn både lefdal og elkjøp tilsammen. Og en evt bestilling via elkjøp/lefdal vil være veldig fordyrende. Servicen vil også være langt kjappere.

 

Hadde service på en vare på expert. 6 måneders ventetid

Kompis hadde service fra dell, under 24 timer selv om dell ikke hadde tilhold i samme byen.

Lenke til kommentar

På alle XPS maskiner får du denne serviceavtalen, uansett om du kjøper via Elkjøp/Lefdal eller ikke.

 

Dell "tryggere" enn Elkjøp og Lefdal til sammen? Sikker på det?

 

Elkjøp og Lefdal eies av ett og samme firma, nemlig Dixon/DSG International som også eier Electro World, DSG Insurance, El Giganten, Gigantti, Markantalo, PC World, PC City og pixmania bare for å nevne noen ;)

Lenke til kommentar
På alle XPS maskiner får du denne serviceavtalen, uansett om du kjøper via Elkjøp/Lefdal eller ikke.

 

Dell "tryggere" enn Elkjøp og Lefdal til sammen? Sikker på det?

 

Elkjøp og Lefdal eies av ett og samme firma, nemlig Dixon/DSG International som også eier Electro World, DSG Insurance, El Giganten, Gigantti, Markantalo, PC World, PC City og pixmania bare for å nevne noen ;)

 

Nå skrev jeg at jeg ikke skal være påståelig. Og jeg ønsker ikke å skape debatt. Jeg vet bare dette om Dell.

 

Dell, Inc. (NASDAQ: DELL, HKEX: 4331) is a multinational technology corporation that develops, manufactures, sells, and supports personal computers and other computer-related products. Based in Round Rock, Texas, Dell employs more than 82,700 people worldwide.[2]

 

Dell grew during the 1980s and 1990s to become (for a time) the largest seller of PCs and servers. As of 2008[update] it held the second spot in computer-sales within the industry behind HP. The company currently sells personal computers, servers, data storage devices, network switches, software, and computer peripherals. Dell also sells HDTVs that are manufactured by other brands.

 

In 2006, Fortune magazine ranked Dell as the 25th-largest company in the Fortune 500 list

Endret av JULINGiKAKE
Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke liker med dell sine stasjonære er at hovedkortet er som regel montert på "feil" side av kabinettet( btx som det hetter om jeg ikke tar feil gjorde hvertfall dette før)så om du kjøper et kabinett så vill ikke dell maskina di passe der.

 

Men for å svare på det du spørte om så tar de hvertfall kundeservicen alvorlig. Etter du har vært i kontakt med kundeservice får du en sånn mail hvor du kan " gi karakter " på den som hjalp deg. Skulle du gi han/hun en dårlig "karakter" tar det kontakt med deg for å høre hva han/hunn eventuelt gjorde dårlig

Endret av Turbo sindre
Lenke til kommentar

Og bare for å ta med DSG insurance som du nevner...

 

2009: In January, PC World Store Managers post private internal memos on the message boards of pocket-lint.co.uk revealing "...backlogs, shortages, management gaps...", a pressure to reduce full-time staff and B2B service closures following a huge overspend on store refurbishments [23][24] and refer customers to outside companies. [25]. On Monday 12 January all shopping websites are closed for around 24 hours causing concerns to the DSGi management.[26][27] Following the mountain of problems that have been rumoured on websites and in other media, the managing directors of Currys and The Tech Guys both leave the company— before poor trading announcements[28][29] Financial pressures hit DSGi and Computer Weekly rated the business as risky
Lenke til kommentar

Joda, dell er store de, men det betyr jo ikke at det å handle fra Elkjøp / Lefdal er noe mer utrygt enn fra feks. dell.no mtp på service/reklamasjon. Vil nesten si det er bedre, siden du bare kan dra rett ned om du feks. får et DOA produkt og få et nytt produkt med en gang.

 

Dell har nettop begynt å selge maskiner på Elkjøp / Lefdal på grunn av stor etterspørsel fra kunder.

 

Skjønner det godt, folk vil gjerne se og ta på ting de skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Dell er nok aller størst på bedriftsmarkedet, men kommer tydeligvis mer og mer inn på privatmarkedet også og blir nok ikke borte med det første.

 

Når det er sagt så er Dell Computer A/S et NUF (norsk avdeling utenlandsk foretak), når de i tillegg har dårlig kreditrating så ville jeg tenkt meg om før jeg handlet noe derfra. Hva skjer hvis Dell Computer AS går dukken? Moderselskapet i Danmark kan da velge å se bort ifra ev. krav fra kreditorer(kunder), ref "Powerbuy" saken fra AV-forum.

Hvor har du fra at Dell har dårlig rating?

Lenke til kommentar
DELL er bunnsolid. Hvis du er usikker så kan du kjøpe DELL maskiner gjennom de norske butikkene ELKJØP og LEFDAL så har du et sted å rette kravet ditt dersom det skulle skje noe i fremtiden.

 

Men uansett - DELL er bunnsolid.

 

Uten at jeg skal bli påståelig, men Dell er vel i grunnen større og tryggere enn både lefdal og elkjøp tilsammen. Og en evt bestilling via elkjøp/lefdal vil være veldig fordyrende. Servicen vil også være langt kjappere.

 

Hadde service på en vare på expert. 6 måneders ventetid

Kompis hadde service fra dell, under 24 timer selv om dell ikke hadde tilhold i samme byen.

 

Når vi snakker om et firma's soliditet så er det vel ingen tvil om at Dell som utenlandsk aktør på det globale markedet er mindre solid i Norge enn det Elkjøp & Lefdal er i Norge. Det som var poenget mitt.

 

XPS modeller blir levert med samme service avtale enten du kjøper på dell.no eller i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...