Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Porter kun åpne under uTorrent ...


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har hatt litt kluss med porter og Internett...

 

1: Brannmurer eller antivirus blokkerer ikke porter, da portene er åpne i uTorrent men ikke i WC3. Alle brannmurer er av.

2: Har konfigurert WC3 og uTorrent helt likt i routeren (med unntak av port selvfølgelig), men kun uTorrents port er åpen. Det står heller ingenting om blokkering av WC3's port i loggen. Routeren er mao. ikke problemet.

3: Da står vi igjen med modem: Har et nokså gammelt modem. Hva er det uTorrent gjør sånn at programmets port blir åpen, men ikke andre programmer? Har hatt WC3 åpent før, men ble plutselig stengt. Den kommer gjerne etter 15-20 forsøk på å lage server inkludert restarts.

 

Har UPNP av. Dir655 router. Windows 7. Det samme skjer på laptopen med W7, og det skjedde også før jeg fikk ny router. Kun modem som står igjen mao.

 

Har en anelse om at modem trenger en del tid på å åpne portene, eller kun åpner på request eller noe?

 

Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper portene er åpne men at det sjekkes på feil måte.

Prøv å test porten til WC3 med utorrents test så får du se det korrekte resultatet.

Har gjort det. Både med uTorrent selv og uTorrent port checker på hjemmesiden. Uansett joiner ingen serveren min (noe som skjer på sekunder når porten er åpen).

Lenke til kommentar

Kva for portar opna du? Det er mogleg at du må opne FOM. 6112 TOM 6119, og husk at dei må vere opne både for TCP og UDP.

 

Prøv i tillegg å restarte både modem og pc etter du har lagra innstillingane, hugsar at eg måtte gjere det sist eg opna for WC3hosting.

Endret av oaeide
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...