Gå til innhold

Hvordan kan jeg se på tv ved hjelp av en kun pc-skjerm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt problem:

Jeg har en Dell 21 tommer widescreen pc skjerm. Jeg vet ikke modellnummeret men den har DVI og VGA utgang.

Jeg kunne tenke meg å koble min canal digital hd decoder til denne Dell pc skjermen. Det betyr at jeg ikke har en pc, men kun en dell pc skjerm!

Jeg har hørt at DVI og HDMI er samme signaler, så det eneste jeg trengte var en HDMI Kabel som jeg hadde fra decoderen. Siden pc skjermen har DVI, brukte jeg en omformer som gjorde at jeg kunne bruke HDMI til DVI utgangen. Jeg brukte en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=301359.

Men jeg får ikke inn noe tv-bilde når jeg forsøker. Jeg får opp følgende feilmelding:

"DVI-D cannot display this mode"... hva betyr det_? Betyr det at skjermen ikke støtter å vise tv-signaler fra hdmi?

Jeg har decoderen innstilt på skalering på 720, og har også forsøkt på lavere, uten hell.

Håper det er noen som kan fortelle meg om det er noe jeg har gjort feil, eller om det rett og slett ikke går? :love:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mulig det fungerer, men den var dyr og det vil være kjedelig å betale 1000kr (med porto) og finne ut at den ikke funker...

Et annet alternativ: Har dekoderen RCA komponentutganger? Hvis ja, kanskje denne eller en tilsvarende kabel er en løsning?

Og om du bare har SCART som analog utgang på dekoderen, så finnes det overganger for det også:

http://www.amazon.co.uk/Hama-SCART-To-VGA-...e/dp/B0002W69MY

Jeg har ikke prøvd noen av disse, jeg garanterer ikke at det virker, men de kan være mulige løsninger.

Endret av Svinks
Skrevet
Mulig det fungerer, men den var dyr og det vil være kjedelig å betale 1000kr (med porto) og finne ut at den ikke funker...

Et annet alternativ: Har dekoderen RCA komponentutganger? Hvis ja, kanskje denne eller en tilsvarende kabel er en løsning?

Og om du bare har SCART som analog utgang på dekoderen, så finnes det overganger for det også:

http://www.amazon.co.uk/Hama-SCART-To-VGA-...e/dp/B0002W69MY

Jeg har ikke prøvd noen av disse, jeg garanterer ikke at det virker, men de kan være mulige løsninger.

Takk for svar. Jeg har den HD dekoderen fra canal digital koblet i en HDMI switch. Før kunne jeg vekse mellom å få inn bilde fra dekoderen på enten projektoren eller plasma tv-en. Hvordan blir det nå om jeg må bruke en annen type kabel som du nevner? Må jeg da inn på dekoderen å velga at jeg skal bruke scart når jeg skal se på pc skjermen, så når jeg vil se på projektoren velger jeg at jeg vil se i HD?

Jeg vil jo synes det er rart at RCA eller Scart skulle klare å unnga HDCP mens med en HDMI takler ikke skjermen det... eller?

Om den HDFURYEN ikke funker, har man ikke 14 dagers returrett?

Skrevet

Det var det faktisk ikke. På denne skjermen får jeg opp "OUT OF RANGE".... herregud det er jo tydeligvis ikke bare nok å ha HDCP, må jo ha HD-READY og får å få inn tv signaler på pc skjerm

Skrevet

Det var sikkert en skuffelse. "Out of range" betyr at dekoderen ikke støtter noen oppløsning skjermen kan bruke, eller omvendt?

For at en skjerm skal kunne regnes som HDready, skal den minimum støtte

720p HD progressive (1280x720 @50 & 60 Hz)

1080i HD (1920x1080 interlaced @50 & 60 Hz)

over komponentkabler og over HDMI eller DVI, og den skal støtte HDCP over HDMI/DVI.

Det går ikke fram av linken hvilke oppløsninger den nye skjermen din støtter. Står det i manualen? Er de i feit skrift ovenfor nevnt?

Hvilke(n) oppløsning(er) sender HD-tuneren din ut, og kan du velge det selv fra menyer på dekoderen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...