Gå til innhold

SE Xperia, Nokia 5800 eller Samsung Innov8


Anbefalte innlegg

Hei, skal ha meg en ny mobiltelefon snart. Problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken.

 

Jeg bruker telefonen mest til:

- sms

-musikk

-film

-surfing på internett

 

 

Finnes sikkert billigere telefoner som oppfyller disse kravene, men jeg vil ha en av de tre telefonen fordi jeg har lyst å teste ut et litt mer avansert OS.

 

Så, hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Innov8 er den beste av disse

Fordi? Den er dårligst på to av de fire kriteriene til trådstarter. Men at du syns den er best kommer ikke som noen bombe da du avsky alt som er laget og HTC og Windows Mobile generelt.

Hei Jonas,hyggelig å høre fra deg IGJEN

Hvor er jeg blitt motstander av Windows sitt opperativ system? At jeg misliker HTC skal vel du egentlig drite i på lik linje som jeg bryr meg døyten om du misliker f.eks motorola eller annet

Jeg har hatt telefonene som trådstarter(med unntak av 5800 som jeg til gjengjeld har testet ut) og kommer dermed med råd til han

Om du ikke er enig gir meg ikke søvnproblemer

Lenke til kommentar

Da sier det seg selv at Innov8 er enda verre. For den holder enda dårligere på strømmen en 5800.

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i at 5800 er en ren "plastbrikke". Den er av plast ja, men føles ikke "skrøpelig" av den grunn. Kjennes likens som de fleste vanlige SE telefoner. f.eks C902.

 

Mitt tips er, vil du legge endel penger i det er valget Xperia. Visst du vil ha en litt rimelgiere er 5800 soleklar. Innov8 faller imellom disse, eneste fordelen den har er bedre kamera.

Lenke til kommentar

Nå holder ikke en eneste nokia telefon bedre på strømmen en noen andre.....

Du(rusher) snakker om f.eks Innov8 som om du ikke har peiling hva du snakker om

Har du valget mellom 5800 eller Innov8 er du en rar skrue om du går for 5800(med mindre du ikke har penger til innov8`en da selvsagt)

Det er plast fra ende til annen

, mangler det vesentligste på en telefon(knapper) og du kan velge mellom rød eller blå....hva mer gir den deg????

Innov8 er god på alle 4 punktene til trådstarter, det svakeste punktet er internettsurfing, ellers er den verdt hver krone

For de som ikke tror den er god på film....sjekk Transformers klippet som ligger i telefonen og pipen får nok en annen tone

Endret av Andynator
Lenke til kommentar
Nå holder ikke en eneste nokia telefon bedre på strømmen en noen andre.....

Du(rusher) snakker om f.eks Innov8 som om du ikke har peiling hva du snakker om

Har du valget mellom 5800 eller Innov8 er du en rar skrue om du går for 5800(med mindre du ikke har penger til innov8`en da selvsagt)

Det er plast fra ende til annen

, mangler det vesentligste på en telefon(knapper) og du kan velge mellom rød eller blå....hva mer gir den deg????

Innov8 er god på alle 4 punktene til trådstarter, det svakeste punktet er internettsurfing, ellers er den verdt hver krone

For de som ikke tror den er god på film....sjekk Transformers klippet som ligger i telefonen og pipen får nok en annen tone

Av de nevnte fire punktene er Innov8 dårligst på film og surfeing, fordi den har den minste skjermen med lavest oppløsning. Dette gjenspeiler seg i andre ting på telefonen også, ikke bare på film og surfing.

 

Hva som er best av fysiske knapper og trykkskjerm er en smakssak, men enkelte ting er mye lettere og kjappere/behagligere på en trykkskjerm.

 

Forresten, hva er det som er så imponerende med Transformersklippet som følger med?

 

 

Catta, Innov8 er en smarttelefon slik at du kan legge inn skikkelige programmer samt se på videoer fra Youtube.

Lenke til kommentar
Nå holder ikke en eneste nokia telefon bedre på strømmen en noen andre.....

Du(rusher) snakker om f.eks Innov8 som om du ikke har peiling hva du snakker om

Har du valget mellom 5800 eller Innov8 er du en rar skrue om du går for 5800(med mindre du ikke har penger til innov8`en da selvsagt)

Det er plast fra ende til annen

, mangler det vesentligste på en telefon(knapper) og du kan velge mellom rød eller blå....hva mer gir den deg????

Innov8 er god på alle 4 punktene til trådstarter, det svakeste punktet er internettsurfing, ellers er den verdt hver krone

For de som ikke tror den er god på film....sjekk Transformers klippet som ligger i telefonen og pipen får nok en annen tone

Av de nevnte fire punktene er Innov8 dårligst på film og surfeing, fordi den har den minste skjermen med lavest oppløsning. Dette gjenspeiler seg i andre ting på telefonen også, ikke bare på film og surfing.

 

Hva som er best av fysiske knapper og trykkskjerm er en smakssak, men enkelte ting er mye lettere og kjappere/behagligere på en trykkskjerm.

 

Forresten, hva er det som er så imponerende med Transformersklippet som følger med?

 

 

Catta, Innov8 er en smarttelefon slik at du kan legge inn skikkelige programmer samt se på videoer fra Youtube.

 

Trasnformers klippet viser deg at det er bra å se film på telefonen, du reagerer ikke på oppløsningen

La oss prate litt om f.eks Experia, høy oppløsning men me en type skjerm som er avhengig av plastfilm over for å ikke ødelgge skjermen. resultatet er at du mister halve vitsen med den høye oppløsningen

Lenke til kommentar
Trasnformers klippet viser deg at det er bra å se film på telefonen, du reagerer ikke på oppløsningen

La oss prate litt om f.eks Experia, høy oppløsning men me en type skjerm som er avhengig av plastfilm over for å ikke ødelgge skjermen. resultatet er at du mister halve vitsen med den høye oppløsningen

Du reagerer ikke på oppløsningen før du sammenlikner med en annen telefon med bedre skjerm. Skal man se mye film og surfe mye med telefonen er helt klart en størst mulig skjerm å foretrekke.

 

Xperia er ikke ulik noen andre telefoner. Ingen telefoner har skjermen ubeskyttet, hvorvidt det som beskytter skjermen er ripebestandig eller ikke varierer. Klarer man ikke ta vare på det man har får man sette på beskyttelse, værre er det ikke. Hvordan kan man uansett miste halve vitsen med høy oppløsning hvis beskyttelsesdekslet får en ripe?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Trasnformers klippet viser deg at det er bra å se film på telefonen, du reagerer ikke på oppløsningen

La oss prate litt om f.eks Experia, høy oppløsning men me en type skjerm som er avhengig av plastfilm over for å ikke ødelgge skjermen. resultatet er at du mister halve vitsen med den høye oppløsningen

Du reagerer ikke på oppløsningen før du sammenlikner med en annen telefon med bedre skjerm. Skal man se mye film og surfe mye med telefonen er helt klart en størst mulig skjerm å foretrekke.

 

Xperia er ikke ulik noen andre telefoner. Ingen telefoner har skjermen ubeskyttet, hvorvidt det som beskytter skjermen er ripebestandig eller ikke varierer. Klarer man ikke ta vare på det man har får man sette på beskyttelse, værre er det ikke. Hvordan kan man uansett miste halve vitsen med høy oppløsning hvis beskyttelsesdekslet får en ripe?

 

Mulig det finnes flere typer, men det var ikke snakk om en ripe med "filmen" på, det er hele skjermen som mister "klarheten"og dermed mister vitsen med den i utgangspunktet klare skjermen

Jeg har telefonene ganske kort tid og er 100% avhengig av å levere/selge fra meg perfekt telefon,derfor blir de behandlet som gull

Traff en selger på Elkjøp her en dagen som ikke hadde beskyttet skjermen på Xpriaen sin,noe så grapse kan det vel neppe bli og telefonen er verdt null og nix ved videre salg(om du ikke legger ut noen 1000? lapper på ny skjerm da)

Så da er utlegget plutselig på opp mot 8000 kr

Lenke til kommentar

Hvis skjermen mister klarheten er det noe feil på telefonen. Tar man ikke vare på det man har så går det ille med det meste, uansett hva det måtte være. Hva denne selgeren på Elkjøp hadde gjort med telefonen sin er vel ikke representativt for resten av folket, ei heller telefonen generelt? Det er overhodet ikke noe vanskelig å få Innov8 til å bli stygg heller, så lenge man ikke tar vare på den.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Kompis har Innov8, så jeg vet hva jeg prater om her. Batteriet på Innov8 er tragisk.

 

Jeg sa ikke at jeg ville velge en 5800 framfor Innov8 visst jeg bare kunne felge. Jeg sa at skal man først legge så mye penger i en telefon er Xperia ett bedre valg, vil man ha en rimeligere telefon gjør 5800 jobber minst like bra som Innov8, med unntak av kameraet.

Lenke til kommentar
Hvis skjermen mister klarheten er det noe feil på telefonen. Tar man ikke vare på det man har så går det ille med det meste, uansett hva det måtte være. Hva denne selgeren på Elkjøp hadde gjort med telefonen sin er vel ikke representativt for resten av folket, ei heller telefonen generelt? Det er overhodet ikke noe vanskelig å få Innov8 til å bli stygg heller, så lenge man ikke tar vare på den.

 

Her missforstår du litt,skjermen mister klarheten pga "filmen"som legges oppå.

Uten "filmen" finnes jo selvsagt ikke bedre skjerm,men "filmen" er et nødvende for å ikke ødelegge skjermen

Utenat jeg kjenner vedkommende på Elkjøp sa han at han ikke hadde fremmedelemeter i lommene, men at skjermen fremdeles var blitt ødelagt

 

Je brukte aldri noe på skjermen på Innov8`en ,men fikk aldrig så mye som den minste ripe på den(usikker i farten på om den hadde ripesikkert glass)

 

Men trådstarter er borte så dette bli bare en inten diskusjon mellom meg og deg.....så....Punktum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...