flaffy88 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hei Håper noen kan gi meg noen gode råd om hva som kan være galt med PC-en min. Jeg merka at PC-en ikke oppførte seg helt normalt, den er generelt treg og etter at jeg har spilt i ca 5 min og da blir det bølgete grafikk uansett hva jeg spiller og skjer også når jeg ser på film. Trodde det var noe galt med skjermkortet så jeg bytta ut det, men ting ble ikke noe annerledes. Så da tok jeg memtest på rammen, men var ingen feil med den. Jeg byttet da CPU, hovedkort, ram og skjermkortet, for da regnet jeg med at alt ble bra, men den oppførte seg helt likt. Da trodde jeg at det kunne være driverne til Windows vista ultimate 64 bit, prøvde også og legge inn omega drivere, men fant ikke skjermkortet. Så da la jeg inn Windows XP, men PC-en er fortsatt helt lik. Tastaturet reagerer også veldig tregt! Har vært i kontakt med en fyr, som tror at det kan være noe galt med IRQ’en, men han har aldri vært borti dette problemet noen gang, så jeg håper på noen gode råd! PS: Skjermen er svart lenge før velkomst skjermen kommer opp og da er musa helt låst. Delene jeg har nå: Asus Maxumus 2 Formula Corsair dominator 8500 2x2 gb kit Asus geforce 9800gtx+ 512mb Intel quad Q9550 Seasonic 850 watt psu Antec Nine Hundre Seagate 500 gb 16mb cache Samsung 1tb 32mb cache Optiarc dvd brenner Logitech G15 tastatur Acer P193W Delene jeg hadde før: Asus P5Q pro ati 3870 512mb Mushkin 8500 2x2 gb kit Intel quad q8200 la inn ett bilde av irqen Endret 1. mars 2009 av flaffy88
umarex Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 9800gtx+ 512mb har rykter på seg om å lage VELDIG med varme, så dette kan faktisk være problemet dit, at varme kan fucke opp mye for deg. Er det mye vame inne i PC-en? Du kan finne dette ut i BIOS.
b-real Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)
wewwen Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 9800gtx+ 512mb har rykter på seg om å lage VELDIG med varme, så dette kan faktisk være problemet dit, at varme kan fucke opp mye for deg. Er det mye vame inne i PC-en? Du kan finne dette ut i BIOS. Tenkte akuratt det samme. Hørtes ut som et varmeproblem. Jeg hadde lukket opp vinduene og tatt av dekselt på pcen. Sjekk om det tar lengre tid før problemet oppstår. Støv kan også være ei bitch. sjekk vifter etc om de er helt fulle av støv. Ikke bruk støvsugeren på kompnenter etc.
flaffy88 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Skrevet 1. mars 2009 Har sjekket temperatur GPU er 52 grader ved spilling, cpu holder seg på 45 grader ved 100% load. Så jeg skjønner ikkeno hadde samme problemet med det forige oppsettet jeg hadde og. Håper på flere svar
KazeShinobi Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 mitt tips er å sende den inn til et firma som driver med slikt, jeg har søkt litt og de billigste er og blir pcexpert.no er stress sparende og kan t.o.m spare deg for penger, istedet for å kjøpe et nytt oppsett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå