Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min Vista bruker har mistet adminrettighetene


Anbefalte innlegg

Hei, plutselig idag så stoppet endel spill og WLM å fungere.

 

Spill som for 1-2 timer siden fungerte uten problemer, kan ikke engang nå startes opp. Det som skjer er at Windows Live Messenger får en error code 80070005, en error jeg har googla opp og ned i et par timer. Dette betyr visstnok at WLM ikke engang prøver å koble til internett, men at den bare gir beskjed om at tjenesten er nede (den er oppe, kommer inn på annen bruker på samme PC)

Opera kan ikke lenger avsluttes ordentlig. Etter å ha avsluttet Opera, og starter det på nytt, så får jeg opp valg om å starte fra forrige økt, starte fra tom side osv.; standardbeskjeden som kommer hvis man ikke avslutter Opera skikkelig.

Etter å deretter trykke på et av valgene, så får jeg beskjed lignende: "Opera Mail Init() failed.", og deretter starter Opera opp med samme tabs fra forrige økt - uansett om jeg velger start med tom side, startside eller med tabs fra forrige økt.

Football Manager Live vil ikke lenger starte opp skikkelig. Jeg får erroren "Unable to execute query on client database" -> "Application was unable to continue".

 

 

Etter å ha googla endel har jeg funnet ut at dette løser seg ved å lage en ny bruker med administratorrettigheter. Er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan løses?

 

Hva med å gå tilbake et par timer/dager via backup, vil det fungere? Eventuelt; hvordan gjør jeg det? (Vista Home Premium)

 

Noen som har hatt et lignende problem?

Endret av Tufte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...