Jada-jada Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Hei jeg har solgt en pc skjerm med DVI og personen som har kjøpt den har bare VGA på sin pc. Finnes det en overgang som vil får skjermen til å fungere?
Cho-san Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jepp. Dei ser sånn ut http://www.thebidfloor.com/images/video_ca...VGA_ADAPTER.jpg DVI - VGA Rekner med at dei selger dei på dei fleste elektronikk butikker som feks elkjøp.
Khaffner Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Den øverste her? Litt rart med skjerm som har DVI, men ikke VGA
Jada-jada Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Jepp.Dei ser sånn ut http://www.thebidfloor.com/images/video_ca...VGA_ADAPTER.jpg DVI - VGA Rekner med at dei selger dei på dei fleste elektronikk butikker som feks elkjøp. Tusen takk da slipper han og skifte skjermkort som jeg ble litt redd for
Jada-jada Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Hmm har snakket med han skjermen har VGA men han får ikke bilde og feilmelding om ikke kontakt. Jeg brukte bare DVI så jeg vet ikke?
jonnor Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 De fleste DVI innganger på skjermer kan ikke ta imot de anloge signalene som overføres via VGA (kun dersom den har DVI-I). En overgang vil ikke endre dette.
Jada-jada Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 De fleste DVI innganger på skjermer kan ikke ta imot de anloge signalene som overføres via VGA (kun dersom den har DVI-I). En overgang vil ikke endre dette. Men hvorfor ikke skjermen gi bilde via VGA da?
jonnor Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Fordi den ikke kan motta de analoge signalene.
Jada-jada Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 (endret) Fordi den ikke kan motta de analoge signalene. Så hva må man gjøre da bytte skjermkort? Edit- Maskinen er fra 2003/04 da er vel størst mulighet for at han har AGP port for skjermkort da vel? Endret 28. februar 2009 av Jada-jada
jonnor Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Ja, da må han nok bytte skjermkort hvis han skal få brukt den skjermen. Er sannsynligvis AGP ja, PCI-E ble lansert i 2004.
Inaktiv bruker 2 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Overgang fra VGA til DVI finnes, men koster MYE. Dette er som NorthWave sier fordi skjermen ikke forstår analoge signaler, og derfor trenger man en boks som konverterer signalene fra analoge til digitale. Slikt koster så mye at han rett og slett må bytte skjermkort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå