Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorproblemer med Audi A4 2.0 2002mod


acewolf

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Audi A4 2.0l 2002 mod. Stasjonsvogn - automatgir.

 

Bilen begynte å gå veldig dårlig en dag, og døde ut hvis jeg ga for mye gass.

Leverte den på verksted, og de fant ut at en coil var ødelagt så de byttet denne.

 

Alt virket ok, men nå ca 2 uker etter er det noe rart.

 

Når jeg starter bilen om morgenen, spesielt hvis det er kaldt tar det lang tid før motor reagerer når jeg gir gass.

Dette er litt skummelt med tanke på at jeg har automat gir.

 

Jeg gir gass, så går det 2 sek så plutselig skyter den fart, neste samme greia som når man går tom for bensin =).

Når jeg gir gass øker ikke turtallet heller, virker neste som om vaier fra gasspedal er treg på en måte.

 

Noen svar på dette? Har det noe med coil byttet å gjøre?

Dette gir seg når motor er varm.

 

Fortvilet...

 

//Haugen

Endret av acewolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som et bensin problem. Det kan være alt fra lambdasonden, til turtallsgiver egentlig. Et eller annet gjør så bensin eller luft ikke kommer. Høres mest ut som om du har for mager blanding. Jeg ville prøvd å måle bensintrykket, og pumpekapasiteten på bensinpumpa for å kontrollere at det er noe trykk der først. Så ville jeg målt meg over luftmassemåleren. Men hvis det hadde vært luftmassemåleren ville det ikke bli bedre når det er varmt hvis jeg ikke tar helt feil...

 

Det letteste for deg tror jeg må være å sende den inn til møller, så de får feilsøkt den med VAG tester, da finner de mest sansynlig feilen med en gang, så det er ikke like dyrt for feilsøking nå som før :)

 

 

 

Det kan forresten også være at noe har skjedd med bilen så den har gått i nødmodus, dette har jeg opplevd med et par å eldre audi a4, så du kan jo prøve koble fra batteriet i 30 sek, og koble til igjen. Og du har vel ikke "power" filter montert?

Lenke til kommentar

Les ut feilkoder og legg dem ut så skal du få hjelp..

 

Lambdasonden har ingen funksjon før den har 300 grader. Dvs den er ikke innkobla når ting fusker om morningen. Mulig du har oppvarma sonde, men den er ikke intakt på en isklad morgen fordet. Den klarer eller ikke overstyre motorstyringa til og miste gassresponsen uansett.

 

Jeg tipper luftmassemåler og kjøletemp føler. En luftmassemåler legger feil på alt annet enn seg selv også.

 

Skal ikke se bort ifra at det er fler coiler på vei også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...