Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc crash under spilling


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med at pcn fryser seg under spilling. dvs spillet stopper opp og pcn må resettes får og starte opp igjen, Hvis jeg spiller wow (windowed mode) så går det en liten stund så svarer ikke programmet og pcn kan henge seg opp når jeg trykker "avslutt nå"

 

Det jeg lurer på er om det finnes noe programm eller sted der jeg kan lese av logger eller lignende. Jeg vet fra før at folk har snakket mye om Asus p5q-* og OCZ ram problemer. Kan dette være mitt problem?

 

kjører timings 5-5-5-15 1:1, 2.2 Volt i bios.

 

Pcn fungerer utmerket den lille tiden den funker og gradene på den er ikke noe spessielt og være redd får!

 

CPU: Maks 60C - Kjerner maks 68C (målt med speedfan og everest under prime over 12 timer)

 

Kan nevnes at jeg har bygd pcn selv. men har mange år erfaring med pc bygging, Dette er min først intel pc og er ikke veldig imponert akkurat. har hatt denne feilen siden jeg fikk den og jeg har ikke fått brukt den noe spessielt noe som er kjett når man har gitt såpass mange tusen får en pc.

 

Kom med forslag eller egene erfaringer.

 

setup:

Windows Vista Ultimate, 64bit

Antec 1200

Asus p5q-E (Downgraded Bios til 0803)

850 W OCZ PSU

4Gb OCZ reaper Ram Pc 8500, 1066 mhz (2 Brikker)

Gainward Radeon 4870x2 "runs like hell" (Driver 9.2)

Intel Q9550 @ 3,8 Ghz (Crasher på standar clock også, 12 timer stabil Prime) (Noctua NH-U9B CPU kjøler, 92mm, 2 vifter)

500 Gb Sata, Westerndigital (Gammel)

Endret av mirakeke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann

 

kjapt søk ga over 200 innlegg her på forum om asus p5q og OCZ ram problemer. funker dårlig sammen.. har du noe annen ram liggende så test disse å se om det oppfører seg bedre...

 

Mvh

 

Stoneheart

 

 

Det har du helt rett i, men de fleste som har problemer får BSOD når dem installerer windows og før dem får logget inn. pcn min crasher kun under spilling. (ikke noe BSOD) Har kun 2gb kingstone DRR 1 ram her :(

 

Ingen andre måter jeg kan finne ut om det er ramen min?

Lenke til kommentar
Er det så mye å lure på da? Du vet jo det er heftige problemer med det.

 

Du kan jo prøve å kjøre memtest86, men tviler på at det er noe vits. Jeg er overbevist om at det er ram-problem.

 

Okey. Jeg kan jo prøve memtest da. Forslag til Ram da? minimum 4gb helst. Skal overclocke endel så god ram er must da :) Pris bør ikke overstige 2000 kr da.

 

 

Litt OT: Når man kjører Ram Kit. Skal dem ikke kjøre Dual chanel eller hva det heter. Siden i CPU-Z på "memory" står det Singel? Weird?

Lenke til kommentar
Ja. Alt annet enn OCZ :p

 

Har hat problemer med Asus og Crucial også. Hørt flere som sliter med Corsair også.

 

Jeg ville gått for Geil eller Mushkin. G.Skill funker vel og.

 

noen forslag:

 

Mushkin: https://prisguiden.no/product.php?productId=79505

https://prisguiden.no/product.php?productId=79507

 

Du får surfe litt og se ;)

 

 

Takker. Hørt mye posetivt om Mushkin og overcloking. Kommer til og bestille 4gb med dem og prøve dem :)

 

Men burde jeg gå får pc 6400, pc 8500? noe forskjell på ytelse sånn egentelig?

Lenke til kommentar
:thumbup:

 

Det mest vanlige er PC6400. Jeg foretrekker dog PC8500. Selv om det ikke er enorm forskjell , så merker man det.

 

I forhold til klokking har jeg ikke peiling. Er ikke god på den fronten ;)

 

Okey. tusen takk får hjelpen, Går får pc8500 så håper jeg pcn vil bli god som ny!

 

Satser på og få minnet uti neste uke da. Lar posten stå her til jeg får testet om det fungerer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...