Gå til innhold

Transit tid ved handel på Ebay


jiaxin

Anbefalte innlegg

Hei, for en uke siden har jeg kjøpt en såkalt modem fra ebay.de. Fredag den 20.feb leverte selgeren varen hos Tysk postvesenet, men han sendte vel på billigst mulig måte og uten mulighet for sporing. Derfor lurer på om noen som har kjennskap til hvor lang tid det eventuelt vil ta. Han sendte som "gift" hvis det hjelper. Takk på forhånd

Endret av jiaxin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som oftest tar det ca én og en halv uke (noen ganger mindre) de gangene jeg har kjøpt ting fra ebay. Har ikke kjøpt noe som koster over 200,- kr.

 

Hvor lang tid det tar før du får varen er avhengig av hvor fort selger poster den, hvor lang tid fraktselskapet bruker, og hvis det er Posten som tar over i norge, hvor lenge varen ligger til fortolling.

Siden kjøp fra utlandet har økt mye de to siste årene, har tollvesenet mye å gjøre, og varen kan bli liggende i flere dager der.

Lenke til kommentar
Som oftest tar det ca én og en halv uke (noen ganger mindre) de gangene jeg har kjøpt ting fra ebay. Har ikke kjøpt noe som koster over 200,- kr.

 

Hvor lang tid det tar før du får varen er avhengig av hvor fort selger poster den, hvor lang tid fraktselskapet bruker, og hvis det er Posten som tar over i norge, hvor lenge varen ligger til fortolling.

Siden kjøp fra utlandet har økt mye de to siste årene, har tollvesenet mye å gjøre, og varen kan bli liggende i flere dager der.

 

Hei, takk for svar. Så det har flere ganger tatt en og en halv uke for deg? Selgeren levert til postvesenet den Fredag 20.feb , det var da jeg fikk melding fra Ebay om at den er postet. Siden selgeren sendte den som en gave, og verdien er ikke veldig høy, rundt 500 (1000 kr er grensen for gave?). Så vil ikke ligge mange dager hos tollvesenet, tror jeg og håper.

 

Da venter jeg nok med å skrive melding til selgeren, det har bare gått en uke. Selgeren benyttet DHL service, og de overlever pakken til Posten i Norge. Jeg bare begynte å lure siden andre sier at de mottok varer fra ebay.com(USA) bare en uke senere, derfor tenkte jeg at det ikke skulle ta lengere tid å motta varer fra Tyskland, vel.

Endret av jiaxin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...