Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[KJØPT]Har blitt tilbudt en Toyota Corolla. Må bestemme meg på fredag. Rett pris?


jevli

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg som har fremstilt det litt feil.

 

Han sier ikke: "Jeg kommer med bilen i ettermiddag så du kan kjøpe den for 33 000,-".

Tonen er mer: "Jeg kommer med bilen i ettermiddag så kan du iallefall se på den og si hva du syns. Jeg vil ha 33 000,- for den."

 

 

Dette kan vise seg å bli mitt livs vanskeligste valg :p

 

Igjen: Jeg skjønner ikke greia di. Hva er så vanskelig med dette valget? Du kan enten betale overpris og dermed la deg selv lure eller ikke. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne hva du skal velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså om bilen er strøken så er den klart verdt pengene. Men er mange andre biler JEG hadde heller sett på.

 

f.eks:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2104236

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2004398

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2096497

 

 

De tre bilene der kniver om pallplassering på DRITTBIL-lista mi.

 

Nei, finn deg enn annen Corolla, du.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

søskenbranet har hatt punto = null feil i 3 år, kun vanlig vedlikehold. Faren til en kamerat har hatt 206 gti, denne hadde litt feil, bytta noe bremse deler osv. Men var ikke stort.

 

Km stand har ikke alt å si, om bilen har strøken lakk, null rust, bra interiør osv osv, så er det verdt å betale par lapper mer for det.

Lenke til kommentar
søskenbranet har hatt punto = null feil i 3 år, kun vanlig vedlikehold. Faren til en kamerat har hatt 206 gti, denne hadde litt feil, bytta noe bremse deler osv. Men var ikke stort.

 

Km stand har ikke alt å si, om bilen har strøken lakk, null rust, bra interiør osv osv, så er det verdt å betale par lapper mer for det.

 

Selvsagt, men dette er en bil det går tretten på dusinet av så det å finne et ok eksemplar til en billigere penge bør ikke være noe vanskelig.

Lenke til kommentar
De tre bilene der kniver om pallplassering på DRITTBIL-lista mi.

 

Nei, finn deg enn annen Corolla, du.

 

Hva mener du?

Kan du være litt mer spesifikk om hvorfor jeg burde finne meg en annen Corolla?

 

Selvsagt, men dette er en bil det går tretten på dusinet av så det å finne et ok eksemplar til en billigere penge bør ikke være noe vanskelig.

 

Alt av Toyta Corolla 1.3 er enten dyrere eller jevndyrt. Er det noen få lapper billigere, må jeg uansett reise for noen tusen for å sjekke den ut/hente den.

Lenke til kommentar
De tre bilene der kniver om pallplassering på DRITTBIL-lista mi.

 

Nei, finn deg enn annen Corolla, du.

 

Hva mener du?

Kan du være litt mer spesifikk om hvorfor jeg burde finne meg en annen Corolla?

 

Selvsagt, men dette er en bil det går tretten på dusinet av så det å finne et ok eksemplar til en billigere penge bør ikke være noe vanskelig.

 

Alt av Toyta Corolla 1.3 er enten dyrere eller jevndyrt. Er det noen få lapper billigere, må jeg uansett reise for noen tusen for å sjekke den ut/hente den.

 

Nei. Du har garantert prutningsmonn på alt som ligger ute på finn.no - det er ingen som legger ut bilen sin til minst mulig pris. Etter hva du har fortalt har du null prutningsmonn hos han kompisen din, men for all del, du må gjerne tro at du gjør en god handel.

Lenke til kommentar

Å reise langt for å få tak i en bra bil er vel mindre bry enn å potensielt sitte med en dyr bil som trenger reperasjon. Finn heller en billigere Corolla med litt mer motor.

 

 

At han jeg kjøpte min bil av kom kjørende hjem til meg fra mo i rana så jeg som positivt, men nå angrer på at jeg ikke reiste et stykke for å finne en bil i bedre stand.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Ikke meningen å virke kjip her, simster. Men ja jeg kjøpte bilen for 32000,-

Bilen var helt strøken akkurat som han sa. Hadde to bilerfarne venner av meg med da vi sjekket den. Klarte ikke å finne en millimeter med rust. Bilen var strøken inni også.

Eneste baklykten på høyre side va ødelagt, så den slo vi av prisen (visste om lykten fra før, da han fortalte meg det for en stund siden). Han har ordnet støyreduksjon i bilen, og platene lå baki å gnisset litt når man kjørte over en hump. Dette er ikke noe problem å fikse for meg på jobben, koster ingenting...

 

Bilen var også veldig god å kjøre, ingen slakk på styringen el. (noe jeg hadde trodd at det var siden bilen er 13 år gammel).

Lakken var flott :) Hadde trodd den var mattere siden bilen er såpass gammel.

Han skulle også ordne nye baklykter til meg for innkjøpspris.

Lenke til kommentar
søskenbranet har hatt punto = null feil i 3 år, kun vanlig vedlikehold. Faren til en kamerat har hatt 206 gti, denne hadde litt feil, bytta noe bremse deler osv. Men var ikke stort.

 

Km stand har ikke alt å si, om bilen har strøken lakk, null rust, bra interiør osv osv, så er det verdt å betale par lapper mer for det.

 

Sånn er det med alle biler. Det finnes gode utgaver og mandagsbiler, noen er bare dårlige.

Har en 89 mod VW Golf, har hatt den i 7 år. Har byttet bremseklosser foran og olje 1 gang. Har nå kjørt 45000 på samme olja. Bilen går som bare det ennå :thumbup:

Har heller ikke etterfylt olje. men peiler den hver 2.-3. uke for å se utviklingen.

Har forresten byttet begge hovedlyspærene også.

Lenke til kommentar

Jeg sier også gratulerer med kjøpet, det er ingen tvil om at det er en driftsikker bil du har fått deg hvertfall. Jeg disponerer selv en 99 mod corolla 1.3 og må si det er en behagelig bil å kjøre, den støyer litt på motorveien, og man har ikke all verdens krutt å komme med, men det er vel ikke annet enn forventet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...