Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Får ikke bootet opp etter korrupt SP3-install


Anbefalte innlegg

Reposter her da jeg savner svar fra "windows"-kategorien her på forumet. Håper noen her kan hjelpe?

Here goes:

 

Prøvde for endte gang å installere SP3 uten hell og klikket restart. Får nå ikke lenger bootet opp til c-disken og dermed ikke brukt system restore. Vil tro at det hadde ordnet seg om jeg hadde tatt en system restore før jeg klikket restart. SP3 er antakelig delvis installert på tross av at jeg valgte "undo changes". Nå har jeg installert windows på en annen disk.

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil nødig si hade til den tidligere windows-installasjonen da jeg har masse ting og tang ordnet der allerede. Om jeg bare kunne foreta en system restore regner jeg med at problemet ville løst seg. Men jeg får jo ikke bootet opp og "recovery"-konsollen til windows-cden forstår jeg meg rett og slett ikke på.

Håper virkelig noen her kan hjelpe

Edit: PS: Jeg har tilgang til den opprinnelige C-disken i explorer på den nye windows-installasjonen.

Endret av wawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste utvikling: Jeg får ikke reparert installasjonen med installasjons-cd fordi musa fryser rett før jeg får en dialogbox om at jeg må sette inn en cd og jeg altså ikke kan trykke cancel... Nå er problemet at jeg ikke engang kan forsøke å starte opp i safe mode with command prompt fordi nå er det "XP Setup" som styrer maskinen og "XP Setup" kan ikke starte i safe mode. Så hvordan skal jeg få denne Setup vekk fra maskinen min? Nå er det jo den som styrer etter at den ikke klarte å reparere systemet mitt fordi musa fryser.

 

Jeg kom over denne artikkelen og tenkte som så at hvis jeg kan prøve å starte i safe mode with command prompt så kanskje jeg kan bruke system restore. Men nå går jo uansett ikke det lenger så lenge det er "Setup" fra en installasjons-cd som overtar når jeg rebooter maskinen!

 

Det store spørsmålet er: Er det noen måte man kan, med command prompt i DOS eller hva som helst, starte system restore for C-disken som jeg ikke klarer å boote opp til?

Er det en måte å starte system restore for C-disken når jeg er logget på en separat windows-installasjon på en annen disk på samme maskin?

 

Håper virkelig noen der ute kan hjelpe (!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...