sinnadyr Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Kjører Ubuntu 8.10 med TiLP 6.80, overføringskabel med sølvfarge og en Texas Ti 83plus. Prøver å kobla til kalkulatoren for å få overført programmer, men programmet vil ikke oppdage kalkulatoren. Er det noe jeg må gjøre på kalkulatoren først for å opprette link? Samt, når jeg prøver å velge min kabeltype får jeg dette fra TiLP Alt av hjelp og tips takkes for på forhånd.
Zalo Ultra Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 For å opprette link på kalkulatoren må du innpå link-menyen, pil til høyre og enter på recceive...
sinnadyr Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Skrevet 25. februar 2009 Hjelper lite når programmet ikke støtter kabelen(?)... Fikk det til i windows men foretrekker å bruke linux. Hadde forresten ikke behov for å sette på recieve for å få TI Connect til å koble til
Goophy Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Prøvd å lage en node den kan koble til manuelt? Lastet inn kjernemodulene som trengs? Hva sier tilp sin debug-output?
sinnadyr Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Skrevet 25. februar 2009 (endret) Goophy, har dessverre ikke kunskaper til å lage en node, og om kjernemodulene er lastet inn har jeg også null peiling på. Meldingen tilp gir ut er (tilp:30348): Gtk-WARNING **: GtkSpinButton: setting an adjustment with non-zero page size is deprecatedticables: getting method from resources (automatic): ticables: check for tiusb usability: ticables: using devfs: no ticables: node /dev/tiusb0: does not exists ticables: => you will have to create the node. ticables: warning: can't use IO_TIUSB ticables: check for lib-usb usability: ticables: usb filesystem (/proc/bus/usb): mounted ticables: node /proc/bus/usb/devices: does not exists ticables: => you will have to create the node. ticables: warning: can't use IO_LIBUSB ticables: err: unable to find an I/O method. ticables: list of settings: ticables: cable: SilverLink ticables: port: USB port #1 ticables: method: unknown ticables: device name: /dev/ttyS1 ticables: delay value: 10 Ser ut til at noden må lages iallefall Endret 25. februar 2009 av sinnadyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå