Gå til innhold

[Løst]Må ha ny laptop kjapt


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har da vært uheldig og fått ødelagt min laptop. Jeg er avhengig av laptop i min hverdag som student, derfor trenger jeg en ny en så fort som mulig. Har søkt litt rundt på forumet og ellers på nett, og kommet fra til at HP Pavilion DV5-1145 muligens dekker mine behov.

 

Jeg bruker PC til studier, typisk nettlesere og skriveprogrammer, samt filmer og spill en gang iblant. Link til PC-en jeg vurderer finnes her:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=99043

Er det noen med erfaringer fra denne PC-en? Noen kyndige som kan uttale seg ang denne PC-en, og om den dekker mine behov?

 

Har valgt HP pga god omtale fra venner, og et solid omdømme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den burde absolutt dekke dine behov den. Særlig om du skal ha den stående på skrivebordet hjemme. Om du skal ha den med deg rundt omkring er det jo ikke den mest "bærbare" med sine 2,7kg. Den er dessuten over 4cm tykk. Da ville jeg heller sett på en lettere med 13" eller 12" skjerm, eller evt. en nettpc med 10" skjerm. Men bortsett fra at den er en tanke "slepbar" er den spesifikasjonsmessig en fin pc. Med din bruk vil 3gb ram og 320gb harddisk være nok i massevis. Du kunne klart deg fint med 1gb ram også, men det er lurt å kjøpe en med minst 2gb når man kjøper ny pc. Jeg tror således du kunne blitt fornøyd med denne også: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=103192 til en tusenlapp mindre.

 

Om du vil ha en veldig god, og litt lettere og mindre laptop, så kan du jo ta en titt på denne http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102976 Om du ser på prisguiden på hardware ser du at du får den til under 8000kr. Den vil nok vare lenger enn en HP.

 

Jeg har også god erfaring med HP, men Lenovo thinkpad er berømt for sin gode kvalitet.

 

Må ikke glemme macbook (på samme måte som lenovo thinkpad sl300 er det en litt mindre og lettere laptop enn den 15" du har sett på), som også er en veldig god laptop med mulighet til å installere windows dersom du ikke liker os x

 

Edit: fikk ikke med meg at du skrev "spill en gang i blant". Da bør du se på hva slags spesifikasjoner spillene har og velge utifra det. Da bør du velge en laptop med dedikert skjermkort og minst 3gb ram

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Tusen takk for godt svar! Jeg tror nok at jeg ender på HP'en, en god kompis har den, og han var godt fornøyd. I tillegg sparer jeg gjerne de 2000 kr som differansen er opp til Levono'en. :)

 

Angående bærbarhet vil jeg ha stor nok skjerm, 13" blir for lite. Og jeg klarer å bære 2.7 kg, den gamle var mildt sagt tyngre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...