Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

One night stand-forsikring for gutta


Anbefalte innlegg

Tenkte f. eks på hvis man var student. Jeg vet ihvertfall at jeg aldri hadde hatt råd til det nå fordi studiesituasjonen min er som den er.

Du vet feil.

Ref. parantesen i mitt forrige innlegg. Å kombinere studentliv med barn er intet økonomisk problem i norge.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte f. eks på hvis man var student. Jeg vet ihvertfall at jeg aldri hadde hatt råd til det nå fordi studiesituasjonen min er som den er.

Du vet feil.

Ref. parantesen i mitt forrige innlegg. Å kombinere studentliv med barn er intet økonomisk problem i norge.

 

Jo, i min situasjon, om jeg hadde vært nødt til å være alene om det. Hadde nok klart meg allikevel, fordi jeg har snille foreldre, men jeg er ikke en som beror meg på dem. Og det er ikke "bare" barnet man skal ta seg av, det er noe som heter bolig, utstyr, klær, mat, og regninger. Jeg har ikke engang råd til bolig, så nei, det ville ikke ha gått pr. dags dato fordi jeg er i en overgangsfase.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Tenkte f. eks på hvis man var student. Jeg vet ihvertfall at jeg aldri hadde hatt råd til det nå fordi studiesituasjonen min er som den er.

Du vet feil.

Ref. parantesen i mitt forrige innlegg. Å kombinere studentliv med barn er intet økonomisk problem i norge.

 

Jo, i min situasjon, om jeg hadde vært nødt til å være alene om det. Hadde nok klart meg allikevel, fordi jeg har snille foreldre, men jeg er ikke en som beror meg på dem. Og det er ikke "bare" barnet man skal ta seg av, det er noe som heter bolig, utstyr, klær, mat, og regninger. Jeg har ikke engang råd til bolig, så nei, det ville ikke ha gått pr. dags dato.

Så, hvorfor klarte mine 3 venninner det, og alle andre i samme situasjon, men ikke du? Du nevner ingen særbehov, det er akkurat de samme behovene alle andre har. Og de blir fint dekket, selv om man er studerende alenemor. Du er klar over at du får mer penger fra staten med et barn, enn du får idag? Må nesten spørre, for virker ikke som du tar det med i regnestykket.

 

Face it, bortsett fra helsemessige årsaker, narkomani, stor fare for fysiske komplikasjoner e.l., finnes det i norge i dag ingen grunner til å ta abort, som ikke er helt og holdent egoistiske.

Ikke dermed sagt at det er galt.

Lenke til kommentar
Så, hvorfor klarte mine 3 venninner det, og alle andre i samme situasjon, men ikke du? Du nevner ingen særbehov, det er akkurat de samme behovene alle andre har. Og de blir fint dekket, selv om man er studerende alenemor. Du er klar over at du får mer penger fra staten med et barn, enn du får idag? Må nesten spørre, for virker ikke som du tar det med i regnestykket.

 

Face it, bortsett fra helsemessige årsaker, narkomani, stor fare for fysiske komplikasjoner e.l., finnes det i norge i dag ingen grunner til å ta abort, som ikke er helt og holdent egoistiske.

Ikke dermed sagt at det er galt.

 

Så flott at dine venninner klarte det, veldig bra for dem, men jeg er i en overgangsfase nå, hvor jeg uansett ikke vil få støtte i forhold til studiene (da jeg er snart ferdig som student). Og mer har jeg ikke lyst til å si om den saken av private grunner, jeg bare nevner det fordi det finnes ulike årsaker.

Lenke til kommentar

Fast type er kjekt å ha når man skal ha barn.

 

Mange vil først vente til de har fast jobb.

 

Så vil de vente til de har jobbet i minst ett år.

 

Så vil de vente til de tjener litt bedre

 

Så vil de vente til de har kjøpt seg hus.

 

Så vil de vente til de har reist litt og "levd livet"

 

 

Og så slutter dama på piller for å bli gravid, og det tar 3 år før hun endelig klarer det. Hvis hun i det heletatt klarer da. For ikke å snakke om dersom hun venter så lenge at hun nærmer seg 40, og bærer frem et barn med downs...

Lenke til kommentar

Fast jobb hadde vært en grei ting for meg ja før jeg fikk meg barn, ellers har jeg ikke så veldig mange andre krav, da jeg allerede har type. Noen trygge rammer må vel være lov, uten at det betyr at man skal utsette det i det uendelige. Det er heller ikke ønskelig, da jeg gleder meg til den dagen jeg får barn selv.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Pf. Den fysiske belastningen med å ta et par piller og en eventuell utskraping?

 

ville bare tilføye risikoen med blant annet sterilitet ved abort. Har ei venninne som fikk beskjed med legen at om visst hu tok abort så kom hun til å bli steril. Så nei, det er ikke bare psykiske skader ute og går.

 

edit: ser også at det kan være temmelig tunge psykiske traumer som kan være på ferde etter en abort: http://www.forskning.no/artikler/2008/desember/204008

Endret av Leken
Lenke til kommentar

var sammen ei kjerring. ingen av oss ville ha barn, vi begge var unge, og ingen av oss ville hatt muligheten til å forsørge barnet økonomisk.

 

En dag sier hun at mensen er sen og burde ha kommet for fire-fem dager siden, og hun sier at hun er imot abort og vil nå ha barn hvis det skulle vise seg at skulle være gravid. jeg fikk noia og visste at jeg ikke hadde noe jeg skulle sagt, ingen rettigheter.

 

hun sa vi måtte ta ansvar for våre handlinger, men spør du meg er ville det mest ansvarlige vært å ikke fått barn. hun sa jeg ikke skjønte henne fordi jeg var gutt og kunne ikke føle hvordan det er å ha et annet liv inni seg osv...

 

... så kom mensen to dager etter.(så det der med å føle et liv inni seg argumentet kan hun kaste i søpla ass)

 

jeg var så lettet. tanken på at det ikke var noe som helst jeg kunne gjøre eller si var helt forferdelig. vi begge var sammen om å ikke få barn, vi begge hadde kanskje vært uforsiktige, så plutselig kan hun bestemme alt.

 

å få barn burde være et avgjørelse tatt av både moren og faren basert på hva som er best for barnet og foreldrene. ikke kun jentas ønske og behov. gjorde det slutt etter dette.

 

og et off topic spm: hvordan kan man være i mot abort, men ikke i et tilfelle der det har vært en voldtekt som har forårsaket befruktningen? er dette "livet" da mindre verdt? avgjør man abort etter hvem som er faren?

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at et voldektsoffer tar abort. Ikke fordi livet som vokser i henne er mindre verdt, men fordi barnet kan forbli et minne om det vonde som har hendt, når hun kanskje helst vil glemme så fort som mulig.

 

Og til du som hadde ei dame som trodde hun var gravid. Hva vet vel du om hun var gravid eller ikke? For alt du (og hun) vet , var det en tidlig spontanabort hun gjennomgikk.

Lenke til kommentar

De fleste barn er utrolig nusselig, men det hjelper ikke i et slikt tilfelle :p

 

Som jeg skrev over her:

Jeg har ei venninne som ble voldtatt. Og resulatet av den voldtekten er en nå ti år gammel gutt.

Jeg hadde aldri greid å bært fram et "voldtektsbarn".

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
la meg friske opp minnet ditt:
Kostnaden for ham blir jo den samme som for en kvinne som tar abort, altså kun emosjonell og psykisk, inkl. risk for anger, traumer osv.

Der snakker jeg jo om menn. De har samme kostnaden emosjonelt og psykisk. Det er nok muligens en "kun" for mye der, men det jeg skulle ha frem med den posten var uansett ikke sammenligning, men spesifikt for mannen.

Lenke til kommentar
Eh.. De fleste vil ha barn med en de er glad i(eller etter en fuktig kveld på byen). Å bli voldtatt av en tyrker for så å bære fram hans barn er IKKE noe jeg ville ha gjort!! Å bli voldtatt er vondt nok som det er, om du ikke daglig må se resultatet etter det, som da er barnet.

Du er klar over at de fleste voldtekter blir utført av personer som kjenner offeret? Kan være at det er tilfeldig, men er ikke overrasket over at nok en gang så er det utlendinger som blir brukt i eksmpel på å gjøre en forferdelig forbrytelse...

Endret av Hwoarang
Lenke til kommentar

Å herregud så masse møl...

 

Det er noe som heter kondom. Google det og les. Dernest så er det noe som heter å bruke hodet. Dvs at om du er dust nok til å knulle ei dame og tømme deg i henne så må du være mann nok til å ta konsekvensen. Konsekvensen kan være herpes, syfilis, klamydia, hiv... Eller den store skrekken, et barn! Såeh... Kondom folkesn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...