Gå til innhold

Steam spill henger seg opp. Oo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heiho.

Når jeg spiller Counter strike source eller team fortress, alltså steam spill, over nettet så henger alt seg opp etter sånn ca 15 min. Alt bare fryset innpå spillet, men jeg kan fremdeles høre lyden fra hva som skjer, men selve skjermen blir helt låst. Jeg kan derimot trykke Esc og disconnecte fra serveren. Jeg vil fremdeles være registrert innpå servere, men vil da ikke kunne gjøre noe siden jeg nettopp har disconnnectet. så i teorien disconnecter jeg egentlig ikke skikkelig. bare visuelt. Dette skjer vær jævla gang jeg spiller, og jeg klarer ikke finne ut hvorfor. Har reinstalert pc'en sånn ca 1000 ganger, oppdatert drivere til alt som finnes, sjekket temp'en cpu'en og diverse annet dritt.

SÅ jeg tenker at det kanskje er noe galt med ruteren eller nettet. Betaler rundt 500kr i måneden for nettet, så hvis det er det det er noe gale med så ja.... men tenker da at ruteren\ruterene ikke er helt på g. Selve nettverskledningen går først inn i en Thomson boks, som igjen går videre til en linksys boks som splitter signalet i to. En del til ip-telefoni, og en til enda en linksys trådløs ruter. Så lurer på om feilen kanskje ligger her og evt om det er noe å gjøre med det. Og hvis noen har noen andre ideer om hva det kan være så er jeg takknemmelig for innspill. Kan gi utvidet info om boksene hvis det er nødvendig, er bare lite keen på gjøre det tiltaket akkuratt nå.

Takk for svar ! thumbup.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å rejoin samme server igjen etter 2 minutter eller mer uten å ha joinet en annen server i mellom tiden.

Hadde samme problemet før, men metoden jeg beskriver ovenfor hjalp meg.

Problemet ble borte når jeg "port-forwarda" og, kanskje du burde sjekke det ut. Hvis du ikke vet hvordan kan du alltids ringe de som skaffer deg bredbåndet ditt, så gjør de det for deg.

Skrevet
Prøv å rejoin samme server igjen etter 2 minutter eller mer uten å ha joinet en annen server i mellom tiden.

Problemet ble borte når jeg "port-forwarda" og, kanskje du burde sjekke det ut. Hvis du ikke vet hvordan kan du alltids ringe de som skaffer deg bredbåndet ditt, så gjør de det for deg.

Jeg prøvde å rejoine serveren etter sånn 4 min men da stoppet den loading greien på parsing game info. Jeg må enten restarte steam eller vente til jeg blir kicket for å være afk før jeg kan joine igjen. Men tingen er at når jeg da joiner igjen så tar det enda kortere tid før det henger seg opp. Når jeg prøvde det greiene nå nettopp ble jeg ikke ferdig med en runde engang før alt hang seg opp.

Men jeg skal prøve\forhøre meg om det "port-forwarda" :)

Takk for Svar !

Skrevet

Jeg prøvde å rejoine serveren etter sånn 4 min men da stoppet den loading greien på parsing game info. Jeg må enten restarte steam eller vente til jeg blir kicket for å være afk før jeg kan joine igjen. Men tingen er at når jeg da joiner igjen så tar det enda kortere tid før det henger seg opp. Når jeg prøvde det greiene nå nettopp ble jeg ikke ferdig med en runde engang før alt hang seg opp.

Men jeg skal prøve\forhøre meg om det "port-forwarda" :)

Takk for Svar !

Nå har jeg forresten gjort det Port-forwarda og det hjalp ingenting :(

Skrevet

hadde det samma problemet, det var sånn att jeg utnytta grafik-minnet for mye, så jeg måtte stille ned grafikken. på enkelte spill er det sånn att man bruker mye filtrering som drar på både grafikk og ram-minnet.

så du burde dra ned grafikken.

og om du har GeForce så gå inn på skjerminstillinger og slå Trilinear på force-off.

prøv det ivertfall, burde funke.

Og unskyld mine stavefeil :p

Skrevet
hadde det samma problemet, det var sånn att jeg utnytta grafik-minnet for mye, så jeg måtte stille ned grafikken. på enkelte spill er det sånn att man bruker mye filtrering som drar på både grafikk og ram-minnet.

så du burde dra ned grafikken.

og om du har GeForce så gå inn på skjerminstillinger og slå Trilinear på force-off.

prøv det ivertfall, burde funke.

Og unskyld mine stavefeil :p

Prøvde å skru ned på grafikken. Det hjalp ikke. Fant heller ikke ut hvordan jeg skulle slå av Trilinear.

takk for svar :)

Skrevet
Sjekk her

Funka for meg :)

Hva nøyaktig gjorde du egentlig :p ? prøvd litt av hvert der inne. skiftet rates, gå utenom ruteren osv . ingenting virker _-_

Men sånn btw. Vi har 3 leieboere som er koblett til vårt nettverk. Og ifølge dette (Try shutting down any other machines on the network to increase the bandwidth available to the machine you are using) så har jo det tydeligvis noe å si . Men samtidig betaler vi sånnn 600 kron i måneden for det, og det var det beste som var mulig for oss å få tak i. Begynner å føle at det kanskje har en finger med i spillet:P ?? noen ?

Skrevet (endret)

Click on "Start", then select "Run", type "cmd" and press Enter or click "Ok". This will bring up a command prompt.

Type "telnet speedtouch", or if that doesn't work then type "telnet 192.168.1.254".

You will be prompted to login to the modem with a username/password. The default is one of the following:

Username: Administrator

Password: None (leave this field blank)

OR:

Username: admin

Password: admin

If neither of those combinations work, please contact your Internet Service Provider for assistance.

Once you have logged in, you will be presented with the command line of your modem. This is where you must enter the following commands:

Type connection bindlist and press enter. This will list connection bindings.

Look for a line that contains "GAME" and some port numbers. For example: GAME(UDP) udp 27010-27011

Enter the command: connection unbind application=GAME(UDP) port=27***-27*** and press enter. The port numbers in this command must match the numbers that are listed in your GAME port listing, similar to the example above.

When finished, close the command line and launch Steam. Try joining the game server and see if it works correctly. If it does not, please contact your router manufacturer or Internet Service Provider for assistance.

Bare gjør dette, skjønner du det ikke så skal jeg forklare det bedre senere :)

Endret av Mr. Fiskum
Skrevet
Click on "Start", then select "Run", type "cmd" and press Enter or click "Ok". This will bring up a command prompt.

Type "telnet speedtouch", or if that doesn't work then type "telnet 192.168.1.254".

You will be prompted to login to the modem with a username/password. The default is one of the following:

Bare gjør dette, skjønner du det ikke så skal jeg forklare det bedre senere :)

Ja , det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre. har prøvd det men når jeg gjør det kommer det opp : Kan ikke åpne en tilkobling til vert, på port 23. Kan ikke koble til.

Har prøvd alle tenkelige ip'er som er relevnt . skrev liksom telnet "ip"

Skrevet
Da får veit ikke jeg, prøvd å sjekke på steamforums, googla det etc? Ville prøvd å sett om jeg kunne finne det på steamforums, mange nyttige tråder der :)

Har brukt et par timer på google ja :)

men takk for hjelpen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...