super_1990 Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Hei, har et problem jeg ikke finner noe løsing på, det har seg sånn at jeg prøver å sette opp en CSS server, på en litt eldre pc. Serveren starter opp og fungerer, har satt server pcen som DMZ host og statisk IP, så portforwarding skal ikke være noe problem da, og port 27015 er åpen når Srcds.exe er aktivert. men når jeg kjører Srcds.exe velger den interne IP isteden for den eksterne IP, vet ikke om det er normal men folk fåt ikke joina uten i fra, jeg finner serveren kun i LAN, har også prøvd å endre på oppstarts kommandoen hvor jeg adder" + ekstern ip + port" men da får jeg en melding om at "coudn't allocate dedicated server UDP port" Og steam Friend service sin port (1200) åpner seg heller ikke om jeg bruker Srcds.exe, men har testet denne porten i utorrent og da er den åpen. Har fiber bredbånd med en telsy router. Noen som vet hva jeg kan gjør, takker for alle svar
Jooakim Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Prøv å spesifisér IP-en til serveren i kommandolinjen. +ip xx.xx.xx.xx
super_1990 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Skrevet 23. februar 2009 (endret) Hei, får bare "+ip" uknown command feil melding når jeg skriver "+ip xx.xxx.xx.xx:27015" uten " da seff Har også prøvd steam sin egen dedicated server tool, men får også bare intern ipen på denne servern og ikke mulig å finne uten ifra. Endret 23. februar 2009 av super_1990
Jooakim Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Øh, er dette under "New game"? I så fall, er det bare å hoppe over på SRCDS med en eneste gang. Du må skrive sv_lan 0 i server.cfg for å få frem ekstern IP. For å finne frem til kommandolinjen, ta en titt her - under felles. :-)
super_1990 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Skrevet 23. februar 2009 (endret) nei, dette er i srcds.exe sin kommando linje men prøvde å legge inn sv_lan 0 som første kommando etter // server cvars sv_lan 0 etc... men forstsatt ikke noe external ip Server.cfg fila lagde jeg ved hjelp av en tool jeg fant på nettet for en stund tilbake som man bare valgte opsette man ville ha så fikk man en ferdig copy able server oppsett. Endret 23. februar 2009 av super_1990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå