AzurCloud Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Saken er altså den at jeg er i full gang med å sette sammen et hjemmestudio. Skal produsere trance musikk, ikke "dunk-dunk!" men ganske melodiske greier, altså trance. Jeg har midi-keyboard, lydkort og FL studio - Producer Edition. Spørsmålet blir altså - er det noe mer jeg trenger? Kunne en mixer være aktuelt, eventuellt en midi controller...?
Slettmeg01 Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Saken er altså den at jeg er i full gang med å sette sammen et hjemmestudio. Skal produsere trance musikk, ikke "dunk-dunk!" men ganske melodiske greier, altså trance. Jeg har midi-keyboard, lydkort og FL studio - Producer Edition. Spørsmålet blir altså - er det noe mer jeg trenger? Kunne en mixer være aktuelt, eventuellt en midi controller...? Det finnes alltid mere man kan dra nytte av å kjøpe, men du har alt du trenger for å komme i gang. Noen hodetelefoner beregnet til miksing, og et par studiomonitorer kan komme godt med, men er absolutt ikke nødvendig på hobbybasis. Kan også hende du er interessert i å utstyre FL Studioen med en ekstern VST-Synth av litt bedre kvalitet.
AzurCloud Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Skrevet 23. februar 2009 Høres bra ut, for ikke å snakke om pengesparende .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå