Gå til innhold

Bruker frontpage, bytte fra windows til linux server


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en side som for tiden blir oppdatert av en person ved å bruke frontpage 2003. Siden blir for tiden lastet opp ved å bruke frontpage ext. Jeg skulle gjerne av ulike grunner byttet til en linux server. Siden består av ren html og ikke noen frontpage dingser.

 

Jeg tenker å ta dette over flere steg for å ta problemene som de kommer.

 

1. Bytter overføring fra frontpage ext. til ftp

2. Skru av frontpage ext. på serveren.

3. Bytte server til linux.

 

Jeg har ikke selv brukt frontpage, men prøver å lese mye om frontpage ext. som ligger på serveren. Det er mye info der ute og mye som motsier hverandre (og normal tankegang).

En side sier at frontpage ext. forandrer på linkene slik at de ikke lengere peker til steder på disken når de blir lastet opp på nettet, men ms sin side sier i korte trekk at det eneste man vil miste er at noe av støtten for at flere folk kan endre samme side. Jeg antar at de snakkes om en loggen der at man kan se endringene og hvem som har gjort de.

Hvis siden til ms stemmer (noe jeg satser på) vil personen som oppdaterer siden ikke merke stort av overgangen og det er et stort poeng.

 

Jeg håper at noen her kan gi meg tips om eventuele problemer som kan oppstå eller andre ting som kan gi meg klarhet i dette.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...