Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bmw 5 serie som ungdoms bil.


Anbefalte innlegg

jeg lurer litt på å ha bmw 5 serie som ungdomsbil. men er usikker på om 520 er sprek nokk, går 520 hvordan går 520 i forhold 318. Og hvor mye bedre går 523 enn 520, og er forbruket mye høyere.

 

er 5 serie en dyr bil og eie, er det dyr forsikring selvom jeg har den på pappa.

 

og er en 5 serie lite sportslig egentlig, hvordan er kjøreegenskapene, merkes det at den er stor og tung..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg lurer litt på å ha bmw 5 serie som ungdomsbil. men er usikker på om 520 er sprek nokk, går 520 hvordan går 520 i forhold 318. Og hvor mye bedre går 523 enn 520, og er forbruket mye høyere.

 

er 5 serie en dyr bil og eie, er det dyr forsikring selvom jeg har den på pappa.

 

og er en 5 serie lite sportslig egentlig, hvordan er kjøreegenskapene, merkes det at den er stor og tung..

 

Det finnes mange BMW 5-serier. Du kan få en til en million kroner eller du kan få en til 10.000.

Lenke til kommentar
De gamleste 3 seriene var iallefall de dyreste bilene og forsikre for en 18 åring i fjor.

Dyreste?

 

Selv om eldre 3-serie er relativt dyre å forsikre som ungdom (jeg regner med at du tenker på e30 og ikke e21), kan jeg aldri tenke meg at en Porsche 911 eller lignende er billigere. At det er dyrt er utvilsomt, men pussig nok er det mange ungdommer som kjører rundt med e30 (derfor forsikringen koster og).

Lenke til kommentar

Det at mange ungdommer kjører rundt i en type bil vil ikke gjøre forsikringen dyrere. Problemet er jo bare at det som oftest er de som forårsaker ulykkene, dermed øker forsikringen. En helt normal 240 med 116hk regner jeg med er rimelig dyr forsikring på, mens en dyrere bil som er bedre motorisert kan være billigere å forsikre, nettopp fordi de fleste ungdommer ikke har råd til veldig dyr bil og bilene dermed er etterlatt til en eldre og mer moden gruppe mennesker.

Lenke til kommentar

Er du atten vil du automatisk ble sitt på som et risikoobjekt, og da særdeles om du velger en bil med stor motor og av en sportsbil-produsent. Derfor vil en 911 - til tross for at ikke veldig mange ungdommer har en slik bil - oppnå astronomiske forsikringspremier. Sannsynligvis vil du bli nektet noe utover ansvarsforsikring. Her er et eksempel DinSide.no gjorde:

 

http://www.dinside.no/802810/heisann-jeg-s...re-porschen-min

Lenke til kommentar

Ja der har du faktisk rett, beklager det. Hadde faktisk lest den artikkelen der i Autofil.

Men det har iallefall mye å si hvor tilgjengelig bilen er for ungdom. 116hk fordelt på ca 1300kg med understell som ikke akkurat skriker sportsbil, det burde jo egentlig vært billig. Min bil har 116hk fordelt på ca 1200kg, og sportsunderstell. Jeg betaler veldig lite.

Lenke til kommentar

Hvor tar du de tallene fra?

 

Om vi fortsatt snakker om 911, må du tilbake til 60- og tidlig 70-tall for å finne så lave tall, men da veide ikke bilen 1300kg. Snakker du derimot om Bmw e39 (som tråden handler om), så kan det være tallene er riktige. Selv holder jeg meg til litt eldre Bmw-er. Så gamle at forsikringen er billig igjen.

;)

Lenke til kommentar

520 er jo en del tyngre enn 318, så jeg vil tro de går ca like bra, men så er jo da 6'ern mye bedre motor enn 318. Bensinforbruket er litt høyere på 6'ere, men det er absolutt verdt det. 523 motoren er et veldig bra valg, men er litt usikker på om det er 2,5 litern som sitter i e39? Etter det jeg har lest har den bra drag, men aldri testet en selv. bensinforbruket på 520 og 523 er nok ganske likt på vanlig kjøring, men alt kommer ann på vinkelen på gasspedalen :) men det er jo ganske mye som spiller inn da.. om det er vanos, dobbel vanos osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...