Gå til innhold

finner ikke programmene pakkebehandleren har innstallert i opensuse?

mEhE`

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

brukte pakkebehandlerenen til blant annet annet WINE.men finner det ikke igjen etter innstallasjonen.I linux mint la den seg i menyen,men i Open suse KDE finner jeg den ikke noen sted? søkte etter wine fila som jeg fant i usr/bin og prøvde og trykke på den uten nytte..

synes opensuse KDE var veldig rotete og vanskelig å forstå iforhold til linux mint Gnome,men kansje det blir bedre etter hvert.

Endret av mEhE`
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wine brukes til å starte programmer laget for Windows, 'wine program.exe', så du finner ingen oppføring i meny eller lignende. Regner med at Mint bruker en (GUI)frontend eller lignende som standard, derfor dukker Wine opp i menyen til Mint.

Skrevet

når jeg tenker meg om var det wine doors jeg brukte i MINT. prøvde og trykke på en exe fil men det funket ikke.skal prøve å restarte.

Skrevet (endret)

Er det en kjerneoppdatering du har gjort? Nei? Da trenger du ikke restarte. Dette er ikke Windows. Jeg ville heller forsøkt å trykke "åpne som" og velge Wine der på den .exe filen.

EDIT: "det funket ikke" er også en helt ubrukelig feilbeskrivelse, og det er sjeldent mulig å hjelpe noen ut ifra noe slikt.

Endret av NorthWave
Skrevet

dette er hva som skjer:

kim@linux-b0rh:~> su
Passord:
linux-b0rh:/home/kim # wine /home/kim/Desktop/eToroDownloader.exe
wine: created the configuration directory '/root/.wine'
fixme:mixer:ALSA_MixerInit No master control found on HDA ATI HDMI, disabling mixer
err:xrandr:X11DRV_XRandR_GetCurrentMode In unknown mode, returning default
Could not load Mozilla. HTML rendering will be disabled.
wine: configuration in '/root/.wine' has been updated.
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"Z:\\home\\kim\\Desktop\\eToroDownloader.exe") not found
err:module:import_dll Library MSVCP60.dll (which is needed by L"Z:\\home\\kim\\Desktop\\eToroDownloader.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"Z:\\home\\kim\\Desktop\\eToroDownloader.exe" failed, status c0000135
linux-b0rh:/home/kim #

Skrevet (endret)

Ikke kjør wine som root. Ikke kjør programmer som root med mindre du har en meget god grunn til det, og forstår konsekvensen.

Men hva skjer hvis du kjører det normalt?

Endret av NorthWave

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...