Gå til innhold

[Løst]Formatere - Fra Vista til Windows Seven


Vamos

Anbefalte innlegg

Familie-PC'en i huset er ganske skakkjørt. Ganske dårlige komponenter inne i PC'en sammen med tonnevis av skrot (programmer, musikk osv) gjør den treg. Meget treg.

 

Tilbydde meg å legge Windows 7 innpå, for å øke ytelsen og få ryddet litt. Kom på da at vi ikke har en Vista-CD. Vista Home Basic kom lagt innpå maskinen da vi kjøpte den. Dermed, om jeg formaterer disken og legger Seven inn som OS, hva skjer da når Beta-testingen er over? Får jeg tak i gamle Vista på et vis?

 

Kan selvsagt partisjonere og ha både Vista og Seven, men Vista's skrot av dokumenter er der jo fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om Vista var lagt inn da maskinen var ny, skal du ha fått med en recovery-cd. Den er til for å brukes i akkurat slike situasjoner du beskriver, når maskinen skriker etter en reinstallasjon.

Dersom du ikke har noen slik CD/DVD, kan det hende den ligger på en egen partisjon på harddisken. Den heter ofte "RECOVERY" eller noe sånt. Det skal finnes en snarvei til et program du skal kjøre for å få brent innholdet av denne partisjonen over på en plate, for deretter å benytte denne til å reinstallere Vista etter at betatestingen av Windows 7 er over. Se i manualen til PC'en, eller sleng opp her hvilken PC det er, så kan jeg ta en kikk jeg også. :thumbup:

En siste mulighet er å laste ned en helt clean Vista fra en torrent-side, for deretter å benytte din product-key, for å være sikker på at det blir en ekte versjon. Denne metoden er kun siste utvei, og absolutt litt på kanten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...