Gå til innhold

Hvorfor går ikke mobilbransjen om til berøringssensitive telefoner?


baalzam

Anbefalte innlegg

Et lite spørsmål ut i salen:

 

Jeg er en vanlig forbruker med sans for fiffig teknologi, og synes at profftelefoner ser skikkelig kult ut. Jeg har prøvd iPhone/iPod Touch med sine svært responsive berøringssensitive skjermer, men hvorfor produseres det fremdeles nesten bare trykksensitive? -Jeg har prøvd HTC Touch Diamond, men trives virkelig ikke med skjermteknologien, som forøvrig også er det verste ripeansamlende plastikkskrot jeg har sett.

 

Hva tenker folk?

 

 

 

P.S. http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen#Technologies

Resistive = trykksensitiv, Capacitive = berøringssensitiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De berøringssensitive er nok en del dyrere å produsere, samt at jeg tror (merk: -tror-) Apple har patentert veldig mye rundt berøringssensitive skjermer.

 

Trykkfølsomme skjermer har jo den fordelen at du kan trykke flere ganger på en tast uten å løfte fingeren fra skjermen, mens du på f.eks. en iphone må løfte fingeren opp fra glasset hver gang du vil trykke den samme tasten to ganger.

 

Hvorvidt de bruker trykk- eller berøringssensitive skjermer er for meg mindre viktig, jeg håndterer begge like greit, men jeg vil helst se at flere produsenter går for kraftigere innmat og bedre batteriløsninger enn det som er tilgjengelig i dag. Ingen av dagens mobiler er kraftige nok i forhold til bruken de er beregnet til. Sånn sett liker jeg tankegangen til Apple: Ta det du er god til og gjør det skikkelig. Problemet med LG (som jeg har selv), Samsung og alle andre er at de alltid skal dytte mest mulig inn i teletutten bare for at den skal få en imponerende spec-liste, men uten at funksjonene er tilfredsstillende i forhold til det man blir forespeilet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...