Gå til innhold

Ny gaming PC, fra 9000 til 14000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ærlig talt så ville jeg ikke det, men jeg bruker ikke min PC bare til spilling.

 

E8500 er 3166 MHz med to kjerner, Q9400 er 2667 MHz med fire kjerner.

 

Q9400 vil være raskere hvis det du kjører klarer å utnytte fire kjerner, noe som mange spill ikke kan. Det er et kompromiss.

 

 

Jeg går nok for Q9400... Så jeg har noe som holder i fremtiden :p

 

Ellers da? Noe mer du kan si om pcen?

Lenke til kommentar

Komplett Gamer Premium i70

 

- Miljøgebyr 80.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 344932

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Drømmefall: Den lengste Reisen,

Støtsikker PC-eske

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue

Corsair Powersupply 750W Black, ATX Bulk

Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

XFX GeForce GTX 285 650M 1GB PhysX CUDA

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

PC Uten OS, White Box PC

Logitech MX518 Optical Mouse,

Logitech G15 gaming tastatur

BenQ 22" LCD E2200HD TCO03

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: 1 stk. på lager

 

14.361,33

 

 

Nå da? :)

Lenke til kommentar
Har ingen erfaring med noen av de to, men Antec Nine Hundred er vel anerkjent for å være et bra kabinett?

 

Anbefaler at du prøver å finne noen profesjonelle omtaler av kabinettene på nettet.

 

 

Har sett på noen tester nå, og de sier at Antec Nine Hundred har kjempe gode vifter, men at de bråker litt. Ved NZXT Hush, så er den ganske så stille gående, men den har ikke like gode vifter som den andre. Antec har 4 vifter og NZXT har 2 vifter...

 

Jeg kommer ikke til å ha på pcen om natta (når jeg sover), så støyen blir ikke noe problem, så tror det er best å gå for Antec.

 

Men, er det plass til alle delene som jeg skal ha i Antec kabinettet? For jeg har hørt at kabinettet ikke er av de største...

Lenke til kommentar

Det beste komprimisset mellom c2d 8500 og c3q 9400 er faktisk en phii 720 be, dette sant at tester viser at den faktisk gir bedre spilleflyt enn intels core 2 serie, samt at en pr i dag her 0 bakdeler ved gaming i forhold til en 4 kjerne, mens faktisk fordeler over 2 kjerner der det er støtte for flere kjerner. og er mange hundre billigere enn en q 9400.

 

LGA 775 plattformen er vel også under utfasing, men tror faktisk dette ikke er noe å legge vekt på.

Lenke til kommentar
Det beste komprimisset mellom c2d 8500 og c3q 9400 er faktisk en phii 720 be, dette sant at tester viser at den faktisk gir bedre spilleflyt enn intels core 2 serie, samt at en pr i dag her 0 bakdeler ved gaming i forhold til en 4 kjerne, mens faktisk fordeler over 2 kjerner der det er støtte for flere kjerner. og er mange hundre billigere enn en q 9400.

 

LGA 775 plattformen er vel også under utfasing, men tror faktisk dette ikke er noe å legge vekt på.

 

 

Ok.. Så hvilke deler mener du jeg burde kjøpe, for at ytelsen blir best ? ;)

 

Husk, at delen må finnes her: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10307

Endret av Anders17
Lenke til kommentar
Det beste komprimisset mellom c2d 8500 og c3q 9400 er faktisk en phii 720 be, dette sant at tester viser at den faktisk gir bedre spilleflyt enn intels core 2 serie, samt at en pr i dag her 0 bakdeler ved gaming i forhold til en 4 kjerne, mens faktisk fordeler over 2 kjerner der det er støtte for flere kjerner. og er mange hundre billigere enn en q 9400.

Det er vel og bra, men Anders17 vil kjøpe en ferdigbygget maskin fra Komplett og Komplett tilbyr bare Phenom II 920 og 940 i PC-byggeren sin.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Jo, men om han bestiller alle delene der bygger de den for han.

 

Men står valget mellom phii 940 og q9400, så bør valget være enkelt for en gamer.

 

Men det er også slik at en får like mye gaming ytelse med en phhii940 for 1000,- mindre

 

Så tror nok komplett ville gi han phII 720 istede for phii 940, og redusere prisen med prisdifferansen.

 

Men alikevel en komplett pakke fra rådyre komplett er billigere enn å bestille delen hver fra seg.

 

Men pr dato er det vel ingen cpu som gir mer for penga enn phii 720, ikke siden cdq 6600

 

Men leser du tester så bør en vite at de tester som går på real gameplay sier phenom gir en gjevnere spillflyt i forhold til core 3 serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...