Kixx Skrevet 15. februar 2009 Skrevet 15. februar 2009 Har en Audi A4 1997 mod 1.8T Temperaturen på motoren ligger på omtrent 70 grader, er dette normalt ? Synes varmeapparatet varmer rimelig dårlig til tider... Kan det ha noe med termostaten å gjøre ? Men det verste er at hele elektronikken knyttet til varmeapparetet kommer og går som det vil, (utvendig tempmåler viser -40 før den dør, HELE displayet kutter slik at det ikke kommer NOE luft i det hele tatt) Det kan fungere perfekt over lang tid, og så plutselig kutte i en dag eller to.. Noen som aner hva dette kan være ? Setter pris på alle tips
tommynes Skrevet 16. februar 2009 Skrevet 16. februar 2009 Jeg tror det enten er termostaten eller kjølevæska som er problemet. Jeg har hatt begge problemene på biler jeg har hatt. Hvis det ikk er lenge siden du skifta kjølevæske er det nok termostaten. Begge deler er relativt billige og enkle å fikse på de fleste biler
Kixx Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Skrevet 16. februar 2009 Jeg tror det enten er termostaten eller kjølevæska som er problemet. Jeg har hatt begge problemene på biler jeg har hatt. Hvis det ikk er lenge siden du skifta kjølevæske er det nok termostaten. Begge deler er relativt billige og enkle å fikse på de fleste biler Har nok vært sløv med kjølevæska.. Fikses i morgen ! Tusen takk ;D
O_K Skrevet 17. februar 2009 Skrevet 17. februar 2009 Men det verste er at hele elektronikken knyttet til varmeapparetet kommer og går som det vil, (utvendig tempmåler viser -40 før den dør, HELE displayet kutter slik at det ikke kommer NOE luft i det hele tatt) Det kan fungere perfekt over lang tid, og så plutselig kutte i en dag eller to.. Noen som aner hva dette kan være ? Aner ikke hva det kan være, men skjedde i pappas 2001 A6 1.8T også, alt av klimannlegg ble svart, og ingen luft kom ut. Jeg tenkte med en gang at det måtte være sikringen, så jeg stoppet i en busslomme, åpnet sikringsboksen, tok ut sikringen og sjekket den. Sikringen var i orden den, og når jeg startet motoren så virket alt. Regnet derfor meg at det var dårlig kontakt rundt sikringen, og at alt var bra. Vi hadde ikke mer problemer før vi solgte bilen ca 1 år senere.
Kixx Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Skrevet 17. februar 2009 Men det verste er at hele elektronikken knyttet til varmeapparetet kommer og går som det vil, (utvendig tempmåler viser -40 før den dør, HELE displayet kutter slik at det ikke kommer NOE luft i det hele tatt) Det kan fungere perfekt over lang tid, og så plutselig kutte i en dag eller to.. Noen som aner hva dette kan være ? Aner ikke hva det kan være, men skjedde i pappas 2001 A6 1.8T også, alt av klimannlegg ble svart, og ingen luft kom ut. Jeg tenkte med en gang at det måtte være sikringen, så jeg stoppet i en busslomme, åpnet sikringsboksen, tok ut sikringen og sjekket den. Sikringen var i orden den, og når jeg startet motoren så virket alt. Regnet derfor meg at det var dårlig kontakt rundt sikringen, og at alt var bra. Vi hadde ikke mer problemer før vi solgte bilen ca 1 år senere. Merkelig.. Jeg har også sjekke sikringene, og de ser ut til å være i orden. Fikk tips om at det muligens kunne være noe problemer med kontaktene på selve displayet.. Men vil utvendig temperaturmåler vise -40 i 1 minutt etter at displayet har skrudd seg av da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå