Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Booter ikke - ødelagt Southbridge?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg prøver å starte opp maskinen men får ikke opp noe som helst bilde. DVD-spilleren står og blinker og vil ikke mate ut drevet (men den fungerer når jeg har koblet fra kabelen).

 

Har koblet ut alt utenom GFX (har prøvd tre forskjellige kort), 1 stick RAM (har prøvd tre forskjellige brikker) og strøm.

 

Det hører med til historien at maskinen fungerte utmerket før.

 

Er løpet kjørt for hovedkortet mitt?

Endret av trettifire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man hypotetisk sett skulle komme i skade for å ødelegge en bit av en chip i en moderne PC, så vil man hypotetisk kunne oppleve at maskinen ikke starter mer slik du hypotetisk beskriver... ;)

 

Det er ikke lenge siden at AMD slet med kjøleløsningene sine som tok kanter og hjørner av kjernen på CPUene deres. Dette var stort sett ensbetydende med døde chips.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Ante meg vel. Svarte eff. Heldigvis fant jeg et Asus Striker Extreme til 700 kroner på demovarer hos Komplett. Håper jeg i alle fall kan lure E6600'n min til 3,6GHz på strikern...

 

 

Å gi 700kr for et litt halvråttent og eldgammelt hovedkort er vel nærmest svindel - men må man så må man.... Det virker nok (kanskje..) Har ikke spes bra erfaring med Nforce kort for Intel generellt, spesielt ille med Asus Striker Extreme ;)

 

Men det går nok bra

Lenke til kommentar

Tja. Skal du ha et 680i-kort i det hele og det store må du ut med over 1500 kr, billigste Striker Extreme er på 1900 kr.

 

Jeg vet selvfølgelig hva du snakker om, det kortet som har tatt kvelden er mitt tredje 680i-kort. Alle på RMA, og i tillegg er kortet grisevarmt. Men saken er den at hvis du først får deg godt 680i-kort så klokker det ganske bra. Hadde en E6600 over 3,6GHz på P5N32E-kortet, godt nok til å få bootet og kjørt maskinen til daglig på men den ville ikke bli stabil i Orthos så da måtte det klokkes ned. Kunne sikkert tynet den litt på spenning på kjernen og NB men synes 1,55V var meeer enn nok.

 

Forøvrig synes jeg at Komplett skal få en fjær i hatten her, bestilte kortet til lunsj i dag og fikk nettopp mail om at det var "sendt". Det betyr selvfølgelig bare at de har klistret servicepakke-lappen på den, men klokken 20 på en søndag. Bra, Komplett!

 

Og til dere andre 680i-fans: de har et til kort til 700 spenn på demovarer.

 

Edit: @perulv - Ser i alle fall hvor lojaliteten din ligger :)

Endret av trettifire
Lenke til kommentar

Har ingen merkelojalitet (jeg foretrekker ofte Gigabyte da men..) - min Phenom II 940 kjører på ett Nforce kort, men det er fakta att Intel sine chipset er TOTALT overlegne på lga775, selv eldre Intel chipset er mye bedre enn nforce der, det er kun SLI som gjør at Nvidia i det hele tatt får levert chipset til lga775 - ikke en kjeft hadde kjøpt Nforce ellers.

 

Nforce 680i fans? Hmmm ikke mange av dem tror jeg - og de har i tilfelle ikke prøvd noe annet

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Tja. Skal du ha et 680i-kort i det hele og det store må du ut med over 1500 kr, billigste Striker Extreme er på 1900 kr.

 

Jeg vet selvfølgelig hva du snakker om, det kortet som har tatt kvelden er mitt tredje 680i-kort. Alle på RMA, og i tillegg er kortet grisevarmt. Men saken er den at hvis du først får deg godt 680i-kort så klokker det ganske bra. Hadde en E6600 over 3,6GHz på P5N32E-kortet, godt nok til å få bootet og kjørt maskinen til daglig på men den ville ikke bli stabil i Orthos så da måtte det klokkes ned. Kunne sikkert tynet den litt på spenning på kjernen og NB men synes 1,55V var meeer enn nok.

 

Forøvrig synes jeg at Komplett skal få en fjær i hatten her, bestilte kortet til lunsj i dag og fikk nettopp mail om at det var "sendt". Det betyr selvfølgelig bare at de har klistret servicepakke-lappen på den, men klokken 20 på en søndag. Bra, Komplett!

 

Og til dere andre 680i-fans: de har et til kort til 700 spenn på demovarer.

 

Edit: @perulv - Ser i alle fall hvor lojaliteten din ligger :)

 

Nå er vel ikke 3,6 så vanskelig på en E6600, har hatt min i 3,6 på et kjempebillig Gigabyte p35 kort kun ved å øke volt til 1,45 :) Ikke heeelt stabil da, men det hadde nok gått med litt fintuning i bios... Knallstabil på 3,3 og 1,36v btw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...