Gå til innhold

hvilken tjeneste anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Fikk nettopp vite at jeg ikke kan komme inn som brannvernsassistent pga jeg ikke har lappen. Skal inn i luftforsvaret i Mars. Har lyst på en aktiv tjeneste der jeg kan tjene utenlands senere eller kanskje vidre i forsvaret. Kanskje jeg burde prøve å fikse sån jeg kan komme inn senere og kanskje søke meg inn på noe i hæren hvis det ikke er noe annet spennende i luftforsvaret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for sent desverre å komme seg over på noe annet, pga (som en annen her fortalte meg) ett innrykksår går fra Mars til Mars eller noe i den duren, og siden vi straks er i mars og "sistemann inn", så blir en overføring til f.eks grensa i juni istedet, å regne som ett helt års utsettelse, og da blir det plutselig mye verre. Hadde vi f.eks vært i januar nå, og heller ville inn i mars, da hadde det ikke vært noe problem for da hadde vi vært innenfor samme "militærår" hvis du skjønner :p

 

Evt kan man bønnfalle VPV når man ankommer Madla og håpe på en sjangs. Det sa VPV når jeg ringte om å bli overflyttet til GSV istedet for noen dager siden. Det hadde ikke vært noe problem, hadde det ikke vært for grunnen nevnt over her.

 

Men i ditt tilfelle finnes det nok en hævv andre ting som ikke trenger klasse B da ? : ) Kan ikke tenke meg at f.eks NASAMS-styrkene har klasse B som noe krav f.eks, men jeg veit ikke. Sikkert noen andre som kan ramse opp noe her.

 

Vakt & Sikring krever vel heller ikke? Med mindre du skal bli befal

Lenke til kommentar

Jeg storkoste meg på båt i marinen iallfall, nå var jeg såpass heldig at jeg Skjold klassen MTB. men du for fartet rundt langs hele norske kysten og sett mye flott! vi hadde også øvelser i sverige og danmark, da får man også ekstra penger siden man er utenfor Norge.

 

Men for en mest mulig "aktiv" tjeneste, så er nok hæren veien å gå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...