Gå til innhold

Service har byttet passord på pcen min! Kommer ikke inn..


Anbefalte innlegg

Har hatt pc på service hos komplett.no

På service skjema måtte dem ha passord og brukernavn til pcen, og nr til pcen og div for å kunne reparere den. Og annen info om jeg har byttet deler eller prøvd å reparere skaden selv osv... Da jeg fikk den tilbake fra komplett.no kom jeg meg ikke inn på pcen med samme passord jeg alltid har hatt.

 

Er det vanlig at servicefolka bytter passord så man ikke kan komme inn på egen pc etterpå?

 

Har prøvd passordet med både små og store bokstaver og annenhver liten og stor selv om det aldri har hatt noe betydning før på pcen min. Passordet mitt er ikke lenger det det var etter pcen kom tilbake fra service.

 

Erfaringer med dette?

 

 

*Irritert*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å hoppe rett til løsningen, altså skifte passord eller resette dette: Last ned "hirens boot cd", siste versjon. Denne finnes på piratebay, og er selvsagt gratis. Juster bios slik at du booter fra cd, og boot fra denne. Her har du flere verktøy, du er ute etter "password tool". Her kan du enkelt tilbakestille passordet.

 

Ellers er ikke dette vanlig rutine, er selv i service bransjen. Vi er alle mennesker, og kan enkelt gjøre feil.

Lenke til kommentar

Har prøvd å la det stå tomt i feltet og alle slags mulige vridninger..

 

 

Sånne bios greier har jeg ikke peiling på hva er for noe, så akuratt sånt tror jeg at jeg skal styre unna :) Jeg bare veit at passordet på min maskin var ... også når jeg nå taster det samme passordet inn så kommer jeg ikke inn.. Så jeg antar service må ha ordna så jeg ikke kommer meg inn, for det har jeg ikke gjort mens pcen var på service.

 

Går det ikke ann å komme inn på pcen via sikkerhetsmodus eller noe å forandre ting da da.?

Er ikke særlig flink med pc egentlig.. hehe

Lenke til kommentar
Jeg har Windows Vista.. Har prøvd å sett etter om det er noe som heter å logge seg på i sikkerhetsmodus med Vista, men har hittil ikke klart å finne det.

 

Tenkte jeg skulle ringe service imorgen å høre hvorfor dem har ordnet så jeg ikke får logget inn igjen. Har aldri vært borti dette før.

 

trykk f8 under oppstart for å få valg om å starte i sikkerhetsmodus

Lenke til kommentar
Har hatt pc på service hos komplett.no

På service skjema måtte dem ha passord og brukernavn til pcen, og nr til pcen og div for å kunne reparere den. Og annen info om jeg har byttet deler eller prøvd å reparere skaden selv osv... Da jeg fikk den tilbake fra komplett.no kom jeg meg ikke inn på pcen med samme passord jeg alltid har hatt.

 

Er det vanlig at servicefolka bytter passord så man ikke kan komme inn på egen pc etterpå?

 

Har prøvd passordet med både små og store bokstaver og annenhver liten og stor selv om det aldri har hatt noe betydning før på pcen min. Passordet mitt er ikke lenger det det var etter pcen kom tilbake fra service.

 

Erfaringer med dette?

 

Hva med å bare kontakte komplett?

 

 

*Irritert*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...