Gå til innhold

HTC S730 - hvordan slå av edge, gprs 3g etc...


Anbefalte innlegg

Hei

 

sliter litt med kostnader for internett trafikk på denne telefonen.

 

Det mest frustrerende er at når jeg er påkoblet lokalnett hjemme, får tildelt egen ip av min wlan router så ser jeg at på mobilregningen har jeg på samme tid som jeg har vært på lokalnett får kostnader for bruk av mobildata.

 

Dette er for meg totalt uforståelig, men det er fakta.

 

Det jeg nå forsøker å finne en løsning på er følgende:

MÅL FOR OPPGAVEN:

1) Telefonen må kunne ringes til og fra

2) Motta SMS og

3) Brukes mot internett via lokalnett.

 

For å tydeliggjøre: alle 3 samtidig

 

 

Oppgave: skru av alt som har med automatikk ift å få på annet nettverk enn lokalnett.

Samtidig med dette må det naturligvis være mulig å slå på mobilt internett når jeg ikke er hjemme.

 

LoA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes helt merkelig ut det at du blir trekt for å være på lokalnett, da tror jeg du har gjort noe feil. Nå er det en liten stund siden jeg hadde nesten like telefon, men så langt som jeg husker gjør du følgende:

 

Øverst til høyre ser du ulike symboler for forskjellige ting, som feks. 3G, GPRS, Wlan etc. Er du koblet til noe av dette vil det ligge på denne linjen, og da trykker du på symbolet og kommer inn på Commanager eller hva navnet var. Der kan du aktivere og deaktivere forskjellige ting.

 

Jeg er ikke sikker på om dette ga deg noe svar, siden posten din var ganske uklar. Men jeg svarte på tittelen ihvertfall.

 

Det er rett og slett ikke mulig å få kostnad på lokaltrafikk via lokalnett, så her er det desverre du som har gjort noe feil. Men kontroller at du ikke er på 3G eller GPRS samtidig, den vil sansynligvis koble seg over noe annet, slik som på min, hvor jeg var på Lokalnettet, og logget på MSN, da brukte den alltid 3G istedet hvis jeg ikke skrudde av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...