Gå til innhold

Utnytte potensialet til front-høyttalerene mine


Anbefalte innlegg

Da brukermanualen til receiveren min er helt håpløs, håper jeg å få litt informasjon om dette fra noen som kanskje har erfaring.

Jeg kjører 7.1 receiveren på et 5.1 sett med høyttalere og da sitter jeg igjen med 2 effektforsterkere som ikke er i bruk og ledige bananplugger på "Front B". er det bare å parallellkoble høyttalerene (som også har 4 bananplugger) mot receiveren?

Jeg kom først til å tenke på dette når jeg brukte kalibreringsmikrofonen sist og så at "Front A+B" ikke var i bruk.

Forsterkeren er en Denon AVR2308 og fronthøyttalerne er to stykk B&W 684.

Endret av nord
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg kjører 7.1 receiveren på et 5.1 sett med høyttalere og da sitter jeg igjen med 2 effektforsterkere som ikke er i bruk (...)

Du sitter igjen med to ledige kanaler på receiveren. Hvordan du kobler disse for å bruke bi-wiring står i brukermanualen, samme hvor "dårlig" den er. Det er sikkert noen tegninger som illustrerer dette.

Lenke til kommentar

Ikke alle recivere kan settes til og bruke de to ledige kanalene til front høytalerene. Det står garantert i manualen om det er mulig og hvordan det gjøres. Du finner også manualen på siden til Denon.

 

En bi-wire kabel har fire ledere. Du kobler enkelt og greit to av de til frontkanalene og de to andre til surroundkanalene. Så fjerner du "broene" bak på høytalerne og kobler en leder til hver terminal. For at det skal fungere må som sagt reciveren din støtte dette og det må aktiveres i en meny. Jeg veit at en del av de nyeste Pioneer reciverne ihvertfall støtter dette, men at de siste reciverne til Harman/Kardon ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...