Gå til innhold

BK: Portrett fra sn0dig

sn0dig

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her kommer noe så uvanlig som ett portrett fra meg. Jeg er langt ifra en god portrettfotograf, men synes dette funker sånn tålig bra. Kommentarer?

post-100104-1234479483_thumb.jpg

50mm, F/5.6, 1/250, 1D MKII, 50mm F/1.4

Endret av sn0dig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke så veldig masse om det;

Syne ikke skyggene hun får i ansiktet er veldig flatterende(evt. mangelen av de). Lyssettingen din er ganske enkelt for brei til ansiktstypen hennes.

Synes også at skyggene du får på siden av nesen, og leppen også er mindre heldige? Virker enda tristere- fremhever de.

+ Hårlyset lekker inn og treffer nesen.

Skrevet

Les litt opp på de forsjellige lyssettingene bare, hva som er "spenende" og hva som vekker hvilken følelse. I tillegg vill jeg tro det er vanskelig å starte med skikkelig lys om du må håntere armene. er så mye som kan gå galt når man må holde styr på så mye, start heller med å finne den rette lyssetting for den stilen du vill ha så kan du leke med poseringer osv osv..

men hva vet jeg ... jeg er sikkert full kl er jo 4:29 ;D

Skrevet
Lyssettingen din er ganske enkelt for brei til ansiktstypen hennes.
Kan du utdype den Cruel? Jeg ser at noe er feil, men ser ikke hvorfor.

Jeg er enig med cruelphotography her, lyssettingen burde vært litt smalere, altså gitt litt hardere skygger på den ene siden (her venstre). Ville dempet innfyllingsblitsen...

Det er dessuten to glimt i det venstre øyet, to av blitsene reflekteres. Fy fy :-) Det kan du unngå ved å løfte innfyllingslyset.

Så to ting her - dempe innfyllingslyset og flytte det høyere.

Ellers stilig bilde og god idé, men mangler litt på gjennomføringen med lyset...

Skrevet

brukt lys før?

er enig i det cruel sier om lyset. Mistenker at du ikke har trengt 2 lyskilder her i det hele tatt. Spm er jo hvilke utrykk du ønske på bildet ditt. hver plassering har sitt særpreg.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...