3ndy Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Nikon D90, kit objektiv 18-105mm =( Lukker: 1/100 Blender: f/5,6 ISO: 400 Focal lenght: 105mm Dette er da mitt første forsøk her i bildekritikken. Jeg er nybegynner, så råd om hva jeg kan gjøre bedre neste gang ønskes.
Larsenio Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Velkommen hit:) Nå svarer jeg kun på bakgrunn av egen erfaring som hobbyfotograf, det er en del mennesker her inne med MYE større tyngde/kunnskap som sikkert har mer fornuftige tips. Men here goes: Motivet er tøft, og det kunne i mine øyne blitt et stiligere bilde om du gikk nærmere motivet og ned. Samt tatt bildet fra skrått hold med smalere dof, som jo er depth of field. Stor blender altså. Forklart her. Min mening iallefall. Utgangspunktet er bra, og hvitbalansen ser rett ut for meg. Så tommel opp til ditt første forsøk fra meg
k.n.b Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Enig med Larsenio, gå nærmere. Motivet burde fungere greit.
Rodswinger Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Velkommen til BK. Er bare delvis enig med de andre her(for en gangs skyld) . Jeg synes du skal redigere ned snøen,altså:høylyset,sånn at konturene i snøen kommer bedre fram.Da blir snøen endel av bildet,og vil fylle opp mye bedre. Eller;neste gang du er ute prøv å"lure" lysmåleren litt med å blende ned et eller to trinn.DA kan du samtidig prøve flere utsnitt(feks. nærmere)Hvorfor ikke prøve et nattlbilde.Så det er bare å prøve seg fram,lykke til! Endret 12. februar 2009 av Rodswinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå