Gå til innhold

Ny webdesign stilling - skal ha meg full HD skjerm


dahwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet om en grafisk designer, og han sa at TN-panel (også kalt TFT aktiv matrise) er fy fy for dem. Farger og innsynsvinkel var også veldig viktig. Dog er det sikkert noen her som kan svare bedre enn meg, men det er det jeg har fått med meg i alle fall :)

Alle lcd skjermer er TFT aktiv matrise.

 

Begge skjermene er TN, men den ene har høyere oppløsning.

 

Her har du en skjerm som knuser begge https://prisguiden.no/product.php?productId=94742 s-ips panel som virkelig er noe å trakte etter.

Lenke til kommentar

Skal du drive med grafisk design/webdesign, og hvis ikke jeg har misforstått så skal du arbeide med webdesign som yrke? Så bør du legge til litt ekstra ved kjøp av skjerm, spør du meg.

Nå har jeg ikke noen gode forslag i den prisklassen har plassert deg i. Brukte selv lang tid for å finne en god skjerm til en god pris. Har selv nettopp kjøpt HP LP2475W med IPS-panel for ca. 5500kr og er meget fornøyd med den.

 

Jeg anbefaller deg å gjøre litt research selv og lese litt tester og tilbakemeldinger rundt omkring. På www.prad.de/en finner du en del grundige tester av skjermer.

Endret av Duztey
Lenke til kommentar

Er det forøvrig noen god grunn til å kjøpe FullHD skjerm? Er vel mye bedre med en standard WUXGA skjerm? (1920x1200). Du får tross alt mer arbeidsplass da, og til webdesign, hvis du skal ha en god skjerm, tviler jeg på at du får store utvalget. De er jo gjerne beregnet på massene som skal se film eller som rett og slett ikke vet bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...