Gå til innhold

[Løst]Treg pålogging på server


abs

Anbefalte innlegg

Hei,

 

når klientene skal logge seg inn på server så tar det ganske lang tid, den står å henger på "aktiverer personlige innstillinger"

 

servern kjører et enkelt logon script som mapper opp felles mappe ellers er serveren basic satt opp med dhcp, ad og dns etc. er det noe man kan endre på så innloggingen vil gå fortere ?

 

ps: den er ikke koblet opp mott internett om det har noe å si.

 

takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører du roaming profiles? Har satt gruppepolicy for Internet Explorer til å ikke lagre alt mulig crap av småfiler i profile?

 

 

kjører roaming profiles ja, men IE blir jo ikke brukt, så det har ikke noe med det å gjøre.

og dessuten så gjelder dette på en helt ny profil.

 

første gangs innlogging er jo greit, men det fortsetter å bruke lang tid.

Lenke til kommentar

Roaming profiles på klienter/vanlige PCer er en uting. En ting er at man har mulighet til å lagre ting på skrivebordet, som overføres mellom server og klient hver gang man logger av og på, men du roamer også startmeny og skrivebordets snarveier, og du er ikke garantert å ha de samme programmene installert på flere klienter, eller etter en reinstallasjon av en maskin.

 

I tillegg til dette så er det masse internet explorer brukes til fra systemets side, uten at man behøver å trykke på IE-ikonet, bl.a. MSI-installasjoner av programmer, Windowsupdate og Active Desktop.

Lenke til kommentar
Roaming profiles på klienter/vanlige PCer er en uting. En ting er at man har mulighet til å lagre ting på skrivebordet, som overføres mellom server og klient hver gang man logger av og på, men du roamer også startmeny og skrivebordets snarveier, og du er ikke garantert å ha de samme programmene installert på flere klienter, eller etter en reinstallasjon av en maskin.

 

I tillegg til dette så er det masse internet explorer brukes til fra systemets side, uten at man behøver å trykke på IE-ikonet, bl.a. MSI-installasjoner av programmer, Windowsupdate og Active Desktop.

 

 

Det er jo sant,men når det nesten er sånn ved første pålogging hvor brukeren ikke harlagret noe som helst etc. kan det ha noe med replikering eller noe sånt ?

Lenke til kommentar
Du skal aldri kjøre med andre DNS-er enn domenets på domeneklienter :)

 

 

Det gjorde jeg ikke heller, men jeg hadde ikke lagt inn dns'en på klienten :)

 

DNS kan du også sette i DHCP Scopet på serveren din.

 

 

Hmm, kan du forklare hvordan ? eller er det så enkelt at jeg brude ha kunnet det fra før :p

Lenke til kommentar
I DHCP på serveren din kan du legge til Scope Options og der kan du legge inn DNS slik at DHCP klienter får riktig DNS server.

 

Post her hvis du ikke får det til å skal jeg lage en "guide"..

 

 

har tittet litt, men fant det ikke. så om du kunne laget den "guiden" til meg hadde jeg vært veldig takknemlig.

 

 

-takk

Lenke til kommentar

Control Panel - Administrative tools - DHCP

 

Velg hvilket scope det gjelder.

(Hvis det gjelder alle så har du noe som heter "Server Options" rett under de forskjellige scopene dine.)

 

Høyreklikk på "Scope/Server Options" så kan du velge "Configure Options", der blar du nedover til du finner "006 DNS Servers".

 

Der kan du legge inn IP addressa til DNS serveren.

Da vil alle klientene i den DHCP rangen få den DNS serveren du velger.

Lenke til kommentar
Control Panel - Administrative tools - DHCP

 

Velg hvilket scope det gjelder.

(Hvis det gjelder alle så har du noe som heter "Server Options" rett under de forskjellige scopene dine.)

 

Høyreklikk på "Scope/Server Options" så kan du velge "Configure Options", der blar du nedover til du finner "006 DNS Servers".

 

Der kan du legge inn IP addressa til DNS serveren.

Da vil alle klientene i den DHCP rangen få den DNS serveren du velger.

 

tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...