Gå til innhold

Vurderer kjøp av LG KU990


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min gamle trofaste N70 lever på sine siste dager, og jeg begynte å se meg litt omkring etter en ny mobil.

Nå ser jeg at nettbutikken til Telenor har LG sin KU990 til 299kr ved nytegning av abo. (totalt 2887kr over ett år).

Det syntes jeg faktisk var et bra tilbud.. men hva vet jeg? Vet at mobilen ikke er av aller nyeste type. Men alle tester jeg har lest sier at den er bra.

 

Er det noen som har innvendinger enten mot tilbudet generelt, nettbutikken eller mobilen (eller abonnementet.. Frihet)?

 

Jeg skal selvføgelig ha den i svart (bekreftet 02.03.2009) hvis det blir kjøp. (Dumme telenor har den ikke i sølv!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Som du selv skriver, så er ikke telefonen av de nyeste, tror vel den kom ut for rundt ett år siden. Det sagt, så er telefonen utmerket til å ta gode bilder med og filme med. Etter det jeg vet så er det en av markedets beste videokameraer på mobil som tar opp i hele 120FPs, mens de fleste mobiler nøyer seg med 30FPs. Det du må tenke på er om du klarer å bruke en telefon som kun baserer seg på touchteknologi. Selv syns jeg det er litt kronglete å skrive meldinger på slike telefoner. Forresten,det er ganske vanskelig å få tak i nye temaer til denne telefonen utenom de forhåndsinnstallerte. Dersom det er av interesse. :)

Lenke til kommentar

Hei. Har en Lg ku990 selv, men skal bytte den ut fordi at batteriet er ikke serlig mye og skryte av. Må laddes nesten hver natt.

Ellers er telefonen ganske ok :)

Var gøy i starten med alt fancy smancy homo greiene, men etter 3mnd så er eg blitt lei og vil tilbake til en mobil som bra batteri og VanligE taster . Men de er jo litt smak og behag.

 

når de kommer til og filme i 120fps så blir ikke kvaliteten serlig bra.De fungerer,men de må vere ganske lyst.

De er jo fordi linsa ikke er så stor og slipper inn lite lys.

 

Og skrive på telefonen er ikke vansklig selv om du har pølsefingrer! Men må se på mobilen for og treffe bokstavene.

 

Om du klarer deg uten bra batteri og synest touch er helt toppes.

 

Da kan eg annbefale denne telefonen i alle fall :)

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Jeg har KU990. Det er en helt ok mobiltelefon. Jeg kjøpte den i sommer (august) og er faktisk allerede lei av den.. Grunnen til dette er at det er vanskelig å skrive sms. Det er et bra tastatur og touch, merker ingenting tegn til treghet ellerno. Men jeg er en person som er litt "i farten" og kan ikke alltid se ned på mobilen når jeg skriver melding.. og kan derfor trenge en mobil med fysiske taster, ikke touch. ;)

 

Da jeg kjøpte mobilen var jeg STOR fornøyd, og angret ikke! :) var så fornøyd med den nye KU990 Silver. Jeg leste òg en del tester o.l på Internett før jeg kjøpte den, men det er først når man har hatt den en stund man opplever de negative sidene. Som: batteri levetid, ensformig temaer, vanskelig å skrive sms, klumpete og stor... :thumbdown:

 

Er du en som skriver mye sms, ikke velg denne telefonen!! ;)

P.S; Du kan kjøpe min!! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har brukt KU990 i vel ett år nå. Er veldig fornøyd med touch-skjerm, har ikke problemer med å skrive SMS. Querty-tastaturet er imidlertid mye tregere å bruke enn T9, først og fremst fordi æøå ikke er tilgjengelig med ett trykk slik som a-z. Dessverre har jeg noen dårlige erfaringer med denne mobilen som jeg ser det som en "plikt" å nevne:

- Mobilen slår seg av fra tid til annen, sjøl om batteriet er godt ladet. For å få den på igjen må man faktisk ta ut batteriet. Dette er den største invendingen.

- Mp3-spilleren husker ikke hvilken lyd-fil den sist spilte, og hvor man var i denne fila. Dette gjør det veldig tungvindt å finne tilbake til der man sist var, f.eks. hvis man hører på en lydbok (som var en av grunnene til at jeg kjøpte mobilen). Det jeg må gjøre er altså å gå i lista over "sist spilte" og huske track-navnet, deretter hoppe ut av denne lista og inn i riktig album, og til slutt bla seg fram til riktig spor, og spille av denne fila fra begynnelsen. Dette er veldig mange sekunder og taste-trykk.. Langt billigere mobiler har en mp3-spiller som tar deg tilbake til der du var uten noe mer om og men. Noen vil kanskje hevde at man kan oppnå det samme ved å parkere mp3-spilleren og starte en ny "task", men dette er ikke et alternativ fordi batteriet tappes veldig fort når man kjører multi-tasking.

- Mp3-spilleren er veldig treg til å oppdatere lista over artister, album etc. etter at man har lastet inn nye mp3-filer fra PCen.

- Nå i det siste har batteriet blitt sterkt svekket, uvisst av hvilken grunn. Etter ca 30 minutter lydbok og 2 minutter samtale sovner mobilen stille hen. Dette altså etter å ha vært ladet hele natta. Når jeg deretter slår den på igjen viser batteri-indikatoren helt klart at batteriet er flatt, og den slår seg umiddelbart av.

- Batteri-indikatoren er ikke til å stole på: Den holder seg lenge på 4/4 streker, men når den kommer ned på 2/4 er den i realiteten svært nær å være tom. Jeg ville forvente at den var halvveis tom da.

 

Men når dette er sagt må jeg si at LG har gjort veldig mye riktig med KU990. Bare så synd at det ikke går an å oppgradere firmware på denne mobilen.

Lenke til kommentar

nå veit jeg ikke hvorfor du går etter ku990, men om du skal ha en enkel og rimelig touch ville jeg heller sett på LGKP500, den får du også for en billig penge, og i tillegg så er den mye kjappere! det er klart, den er ikke likt specca som ku990, men tynnere og kjappere :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitter også med en KU990. Kjempetelefon til å begynne med. Jeg er egentlig generelt veldig, veldig fornøyd med den. Den ser bra ut, den er oversiktlig og SMS-skrivinga på touch screen er en vanesak.

 

Men nå har også jeg fått problemer med batteriet. Akkurat som beskrevet over her, er ikke batteriindikatoren til å stole på i det hele tatt. Og nå kan jeg ikke prate i mer enn 5 minutter eller sitte i Opera Mini i mer enn 2 minutter (no shit) før batteriet er flatt. Dette er med fullt batteri.

Lenke til kommentar

Jeg har også en KU990. ;) Kameraet er relativt bra, men menyene er veldig trege. Alt tar lang tid, og skjermen henger alltid litt etter. :shrug:

 

 

EDIT: Har det ikke kommet en ny VIEWTY telefon? Ei venninne av meg har den, og ho er kjempefornøyd. Den er visstnok litt kjappere. ;)

Endret av Athey
Lenke til kommentar

Tråden her er utgammel og neppe aktuell lenger, men i alle fall vil jeg opplyse om at fullpris i prisguide per dags dato starter på 1995 (pixmania teller ikke)

 

Jeg er til vanlig veldig fan av å kjøpe mobiler med binding til telenor for å få en god totalpris, men da primært med superpluss eller djuice complete. Binding til frihet gir nesten alltid høyere totalpris enn telefonen koster i seg selv, og ikke får du noe ekstra for det heller (annet enn at du slipper minimumsfakturering i bindingsperioden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...