Gå til innhold

Bildekritikk: Fishy Law


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi! Dette var uventet! Kjempehyggelig at bildet faller så godt i smak :).

 

@Carny; Takk for tipset om crop. Slike små subtile detaljer er lett å overse under redigeringen synes jeg.

 

Slik Rodswinger allerede har påpekt er "støyen" kornene i filmen som er brukt. Det ble kanskje en smule for mye for akkurat dette motivet, men det er ikke trivielt å bytte film midt i en rull, så da ble det bare slik :).

 

Er det noe dere gjerne skulle sett annerledes hvis vi ser bort fra cropen og kornene?

 

Mvh

 

Francis

Lenke til kommentar

Tja,hvis du har mulighet en annen gang(ikke for å ta glansen av dette),skulle det vært veldig moro med det samme motivet med en mer finkornet film,ser for meg ut som om man må opp på 5d nivå for å få detaljer og belysning som du har bakerst i bildet.

(Filmbasert,mumle,mumle.... :hmm:

Tar vel dette opp i en tråd snart,på grunn av sånne som deg,at jeg må skaffe meg filmbasert igjen. :grin:

Lenke til kommentar

Moro at det motiverer deg til å gi film en "ny" sjanse! Film er gøy :new_woot:.

 

Jeg kan helt sikkert få til det samme bildet med en finkornet film neste gang jeg er i byen hvis jeg har gått til anskaffelse av mer film til den tid. P3200 er desverre den eneste filmen jeg har for tiden. Forhåpentligvis får jeg noen Foma 100 og 200 ISO filmer i hus om ikke så alt for lenge :).

 

Francis

Lenke til kommentar
Moro at det motiverer deg til å gi film en "ny" sjanse! Film er gøy :new_woot:.

 

Jeg kan helt sikkert få til det samme bildet med en finkornet film neste gang jeg er i byen hvis jeg har gått til anskaffelse av mer film til den tid. P3200 er desverre den eneste filmen jeg har for tiden. Forhåpentligvis får jeg noen Foma 100 og 200 ISO filmer i hus om ikke så alt for lenge :).

 

Francis

Den gamle Ftb,en min er utslitt,tviler på at jeg gidder å reparere,er nok billigere å kjøpe "nyere"brukt,mest fordi jeg har lyst til å bruke s/h igjen.

Nok OT,tar det opp i en tråd seinere.I mellomtiden får jeg håpe på flere bilder fra deg.

Gleder meg. :)

Lenke til kommentar

Skikkelig bra bilde! Synes kornene passer og funker bra (men så digger jeg uttrykket SH+kontrast+korn da). Det er skjelden jeg synes fisheye-effekten passer, men her er det midt i blinken. flott komposisjon. Synes det blir litt mørkt ut mot hjørnene, ville kanskje løftet det litt her (men ikke mye).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...