Gå til innhold

kaffe og pissing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kul påstand, ja. Jeg kan dessverre ikke dokumentere den. Jeg mener å huske at jeg leste det i en artikkel på t-nation.com hvor de siterte noen nye studier på koffein. Inntar du koffein daglig vil kroppen være vandt til behandle det. I dette tilfellet blir jeg nødt til å beklage for en forhastet og kanskje ubetenkt påstand. Fornøyd?

Lenke til kommentar

Drikker store mengder kaffe fra morgen til kveld. Kun varm kaffe på vinteren og sper på med iskaffe på sommeren. Bruker også kaffe som tørstedrikk. Kutter jeg ut kaffe og drikker vann istedenfor, pisser jeg verken mer eller mindre. Men liker du å drikke te, så er det veldig vanndrivende.

 

For dere som mener at kaffe er vanndrivende, se denne. Men selvfølgelig kan dette slå ulikt ut fra individ til individ. Vi er jo ikke skapt likt.

 

Edit: Staveleif

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Kul påstand, ja. Jeg kan dessverre ikke dokumentere den. Jeg mener å huske at jeg leste det i en artikkel på t-nation.com hvor de siterte noen nye studier på koffein. Inntar du koffein daglig vil kroppen være vandt til behandle det. I dette tilfellet blir jeg nødt til å beklage for en forhastet og kanskje ubetenkt påstand. Fornøyd?

Slapp av, jeg er ikke ute etter å henge deg! Jeg hadde antgelig ikke kommentert innlegget ditt om du hadde skrevet som det var - at du mente å ha lest det et eller annet sted. Da tar du nemmelig forbehold, og det er altid smartere enn å bombastisk hevede noe som en allmen sannhet ...

 

BTW: Ser jo også at du har fått støtte for påstanden din, med link og fine greier!

Lenke til kommentar
Drikker store mengder kaffe fra morgen til kveld. Kun varm kaffe på vinteren og sper på med iskaffe på sommeren. Bruker også kaffe som tørstedrikk. Kutter jeg ut kaffe og drikker vann istedenfor, pisser jeg verken mer eller mindre. Men liker du å drikke te, så er det veldig vanndrivende.

 

For dere som mener at kaffe er vanndrivende, se denne. Men selvfølgelig kan dette slå ulikt ut fra individ til individ. Vi er jo ikke skapt likt.

 

Edit: Staveleif

Interesant dette, med koffein og din erfaring. Hva jeg kan skjønne er det gjort kliniske forsøk med koffein, men hva med de 100-vis av andre stoffene, og kombinasjonen av stffer som finnes i kaffe (og te for den skyld)? Er det noen studier som viser at de ikke er vanndrivende? Med artikkelen i minne er jeg nesten overbevist om at kaffe ikke er vanndrivende, hos "normale" mennesker. He-he, det er meget mulig at mine indre organer ikke er normale skjønner dere ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...