Gå til innhold

Toshiba Satellite P300 VS Fujitsu Siemens AMILO Notebook

Gjest Slettet+90817234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+90817234
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er på utkikk etter en bærbar PC, og har nå mer eller mindre ringet inn to PCer jeg kunne tenke meg. Jeg lurte på om jeg kunne få høre deres meninger/erfaringer om disse to. Hvordan er ytelsen, er de solide, hvordan er batterilevetiden (dvs. i realiteten), osv.

Jeg skal hovedsaklig ha en bærbar til skolen, og til jeg begynner å studere, men det skader ikke om maskinen klarer å kjøre et par dataspill (type Prince of Persia og Tomb Raider (jada, typiske jentespill!)) uten å stoppe opp helt. Jeg ønsker helst en 17". Kall meg overfladisk, men jeg må også innrømme at jeg liker utseende på Toshibaen bedre. :innocent:

Her er lenker til de to, med specs:

Toshibia Satellite P300-1DA

Fujitsu Siemens AMILO Notebook Pa 3553

Skulle helst sett noen svar innen i kveld, ettersom tilbudet på Fujitsuen går ut denne uka. Jeg er åpen for forslag til andre bæbare også!

Endret av Slettet+90817234
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+90817234
Skrevet

Hmm. Tja, den er litt dyr for min del. Ser ut som en bra PC, though.

Jeg kikka flere steder i går, fant bl.a HP Pavilion DV7-1113 til 6000 kr. Noen her som har handlet fra bestbuy.no før?

Hmh. Fujitsuen ser fremdeles ut til å ligge under ukas tilbud.

Skrevet

Men skal du da ha noe som faktisk funker så koster det deg faktisk litt. Kommer jo selvfølgelig an på bruken, men skal du ha ok grafikk med ok animering så koster det nok opp mot 8000kr...

Gjest Slettet+90817234
Skrevet

Joda, men spilling vil ikke være en hovedprioritet, det er mer eller mindre en bonus. En venn av meg har DV7, spill går der uten store problemer. Jeg skal se om jeg finner noen tester på den.

Hva mener du er det viktigste for at en PC skal kunne spille problemfritt? Prosessor og skjermkort?

Skrevet

Det er hoveddelen ja, uten dedikert skjermkort går det dessverre dårlig med både film og spill, kommer jo selvfølgelig litt an på modell, men det er da sånn det er den dag i dag at skjermkortet teller ekstremt.

Vil egentlig anbefale en PC med 15,4" eller 16" skjerm da 17" er ganske stort og klassifisert som "slepbar"... Altså kan du i nøden ta den med deg om du vil ha den med, men det er ikke noe å flytte på daglig.

Det er jo snakk om halvmeter-bokser omtrent.

Finn deg en PC med ATI Radeon Mobility 3450 eller bedre eller nVidia GeForce 9600(m) GT, tilsvarende eller bedre, da har du iallefall PC som drar det meste en stund framover.

Da det kommer til RAM så er minnehastigheten viktig, har du 667mhz og 4gb ram så gjør 1066 mhz 2gb ram samme jobben like raskt eller raskere.

Gjest Slettet+90817234
Skrevet (endret)

Dette med at 17"-ern er såpass tung er vel en av de tingene som bekymret meg mest, i tillegg til batteri og eventuelt støynivå.

Takk for anbefalingene, jeg skal merke meg det mens jeg kikker. :)

Edit: Skriveleif.

Endret av Slettet+90817234
Gjest Slettet+90817234
Skrevet

Tja, den maskinen virker grei, men jeg tror jeg må innse at 17" kanskje blir litt tungt å bære på. Jeg har jo lyst til å bruke den jevnlig på skolen (som også ligger på andre siden av byen fra mitt bosted).

Jeg tenker jeg vil gå for HP Pavilion DV5-1145, jeg leste en annen tråd her på diskusjon.no der folk hadde forhørt seg litt om den, men jeg tror jeg skal stikke innom Datakjeden en gang til før jeg kjøper. De har en Acer Aspire der som ser veldig fin ut (noe liknende som denne, bare med litt bedre specs).

Skrevet

De er ikke egentlig tunge, 3kg er så godt som ingenting. Men les tester osv av maskinen du ser deg ut, da blir du mest fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...