Gå til innhold

GTA 4 krasjer når jeg trykker på "start"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei folket!

Akkuratt skaffa meg gta 4, installasjon går glatt og alt, spillet starter også greit.

Problemet er i menyen er det en "start" knapp. Når jeg trykker der switcher den mellom noen bilder av... folk, 2-3 stykker før spillet krasjer. Kommer ingen feilmelding. Det bare "lukkes"

Jeg har windows xp med sånn... Sp3 installert.

Gfx kort: Nvidia 8800GTS 620mb

Minne : 2 Gig (veita faen hva slags kort)

Setter pris på all hjelp! takk på forhånd :D

Endret av elvenbow123
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva med drivere? Har du oppdatert de mest essensielle som feks. skjermkort og hovedkort drivere?

yup, trur det. ikke heeelt sikker, men, ja ganske sikker. Noe mer?

Har forresten fått litt problemer på Laptoppen min med vista også. Når jeg går inn i rockstar social club og trykker play kommer det opp en melding om at spillet ikke finnes lenger... prøvd og reinstalere, har Vista SP1. Virker som om den ikke finner spillets plassering

takk igjen :D

Skrevet

Om du har oppdatert driver og spillet, samt Windows har jeg ikke noen gode råd annet en å prøve på nytt. Har selv oppdatert min maskin og det skjer nå og da, så jeg vet ikke hvorfor det forekommer. Jeg vil gjette på en blanding av SecuROM og slapp programmering fra Rockstar sin side. Spillet henger også ofte etter at jeg har spilt en stund (10-20 minutter), mens andre ganger kan jeg spille i flere timer uten at det henger. Vi må bare vente på neste "patch" å håpe problemene løser deg.

Skrevet
Om du har oppdatert driver og spillet, samt Windows har jeg ikke noen gode råd annet en å prøve på nytt. Har selv oppdatert min maskin og det skjer nå og da, så jeg vet ikke hvorfor det forekommer. Jeg vil gjette på en blanding av SecuROM og slapp programmering fra Rockstar sin side. Spillet henger også ofte etter at jeg har spilt en stund (10-20 minutter), mens andre ganger kan jeg spille i flere timer uten at det henger. Vi må bare vente på neste "patch" å håpe problemene løser deg.

Greit, da bare prøver jeg og fikse litt rundt for meg selv evt vente til neste patch. Takker for hjelpen roberteh.

Ikke funnet noe annet en det du har sagt så, suppose trådene kan stenges ;)

Skrevet
Bare hyggelig, selv om jeg ikke hjalp så mye som jeg kunne ønsket :) Det er ikke noe problem å la tråden bli værende åpen, kanskje andre kan hjelpe.

godt mulig :)

Skrevet

Liten oppdatering.

Nå funker det på xp :D

men ikke på vista :(

så ville satt pris på om noen finner ut av dette. Ser som sagt ut som at social club ikke finner exe filen... skjønner ikke hvorfor

takk

Skrevet (endret)

Vista har et rekke habilitetsproblemer angående applikasjoner av denne typen. Windows XP er langt mer stabil i den forstand. Flott at du nå får spilt GTA IV.

Endret av roberteh
Skrevet
Vista har et rekke habilitetsproblemer angående applikasjoner av denne typen. Windows XP er langt mer stabil i den forstand. Flott at du nå får spilt GTA IV.

Nye problemet er at når jeg kommer til oppdraget "safe getwaway" så ringer aldri vlad etter at jeg har tatt bilen... reinstalert spillet og alt... ingenting...

Hvis noen hadde giddi og lagt ut en savegame som starter rett etter oppdraget hadde jeg velsignet dere ;)

takker hvis noen tar seg en halvtime

(vil helst ikke ha 9999 millioner og alle våpnene, dvs gjerne gjort uten cheats... ved mindre du kvitter deg med det etterpå... men unasett)

Skrevet

Pass på å legge den i riktig mappe. Usikker på hvor? Les hvor her. I noen tilfeller må du slette filene som allerede ligger der. Et tips er å ikke slette de, men flytte de ut av mappen om noe skulle skjære seg. Kopier deretter de nye filene i mappen og start spillet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...