Gå til innhold

Trondheims rockemiljø, hvordan inkludere seg selv?


dimetho

Anbefalte innlegg

Eksiterer det? Jeg vil tro så, men for en uteforstående nybegynner på gitar som meg selv, så er det ikke akkurat lett å finne det, eller i seg selv komme inn i det når man ikke kjenner noen andre her i byen som holder på med instrumenter.

 

Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan inkludere meg selv inn i miljøet? Litt ensomt å spille alene hele tiden! :)

Endret av dimethoxyphenethyl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heng opp lapper på butikker, ungdomssteder o.l. om at du er en gitarist som ønsker å ha noen å spille med. Burde ikke være vanskelig å finne noen. Ellers har du jo fuckface, myface og nettspy også som greie steder å finne noen skulle jeg tro.

Endret av MSg
Lenke til kommentar

Er vel verdt å nevne at jeg er 22 år, har hovedsaklig tankene rundt folk på min egen alder, og ikke barn på 15 :)

 

Derav er kanskje framgangsmåten du foreslår ikke helt passende for meg, var mest på utkikk etter et eksisterende miljø å komme inn i, bestående av studenter etc. Nei jeg vet ikke. Føles litt håpløst ut ;)

Lenke til kommentar
Rock av den tyngre sorten?

 

I så fall er det bare å møte opp på konserter, de kjente rockeutestedene og sosialisere seg, miljøet er ikke så stort i byen så en får fort oversikten.

 

Nja, var helst rock av den litt lettere sorten. Interessen ligger innenfor 70-tallsmusikk, så det forteller vel hvor lista ønsker å bli lagt. Begynner man å nærme seg metall faller interessen vekk, men skal ikke være kresen for å få en fot innenfor.

 

Hva er de kjente rockeutestedene? Du tenker 3B, Storås?

Lenke til kommentar

Mange av Norges største metalband kommer fra Trondheim, så det er definitivt et stort musikkmiljø i byen. Keep of Kalessin f.eks.

 

Jeg spilte i et amatørband i Harstad (de var det mest proffe amatørbandet i byen, ga konserter og ga ut democd med skikkelig cover). Etter at jeg flytta til Oslo, bestemte de andre seg for å dra til Trondheim uten noen som helst utsikter for jobb eller skole. De bare ville nedover fordi det var et kjent musikermiljø i byen. Ett års tid senere dukka bassisten opp i Keep of Kalessin som fast medlem, og vokalisten som deathmetal vokalist i Chton. Og den ene kvinnelige vokalisten var vel med i Asmegin en stund. Hun synger hvertfall på den ene plata deres.

 

Trommisen vet jeg ikke hva gjør nå, da dette er maaaaange år siden.

 

Tror egentlig det er bare å tørre å dra på kjente rockepuber og by litt på seg selv og bli kjent med folk, så blir man kjent med andre som kjenner andre igjen osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

List-bonanza :woot:

 

The 3rd and the Mortal, Albino Slug, Anti-Depressive Delivery, The Apparatus, Arabs In Aspic, Art By Machinery, Atrox, Bloodthorn, Farmers Market, Goat the Head, Godsend, Griffin, Hedge Hog, Hopalong Knut, Israelvis, The Kids, Lumsk, Manes, Manifest, Thorns, TNT, Tre Små Kinesere, Triosphere, Wåttamezz og Åge Aleksandersen og Sambandet.

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...