Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Amilo Xa 1526


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en Fujutsu Siemens Amilo Xa 1526 laptop som jeg har vært storfornøyd med i nesten 2 år. I morgest pakket jeg den ned og tok den med på jobben, men når jeg skulle starte maskinen på jobben var skjermen sort.

 

Datamaskinen starter helt vanlig (forutenom at jeg ikke får skjermbilde), ingen ulyder eller pipelyder. Det virker som den stopper midt i POST fordi den indikerer ikke at den laster operativsystemet fra harddisken (harddisklampa lyser ikke). Jeg ringte support og de tror at det er harddisken som er ødelagt. Skal ikke maskinen fullføre post og slå på skjermen selv om harddisken er defekt? Hvis skjermen er defekt, skal ikke maskinen likevel boote OS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis hard disken er defekt bør du ha bilde på skjermen av POST og Fujutsu Siemens logo, og evetntuelt få feil melding om at "no boot drive found" eller noe lignende. Er skjermen kaputt, vil maskinen boote normal.

 

Du har vel ikke aktivert ekstern skjerm uten å merke det? For det kan jo hende at det som er tilfelle, at laptopen venter på at du skal gjøre et valg i en meny før operativssystemet fortsetter å laste, derfor ser du ingen HD aktivitet.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har prestert å aktivere ekstern skjerm, har aldri brukt funksjonen før. Det er heller ingen alternativer for oppstart, OS skal lastes automatisk.

 

 

Edit: Har testet med ekstern skjerm, samme problem.

 

Kan det være skjermkortet som er defekt? Må innrømme at som tidligere spillegal så har maskinen fått gjennomgå litt, men det siste halve året har det ikke blitt kjørt stort kraftigere enn minesveiper.

Endret av lihaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...