Gå til innhold

Kassesystem - Bankterminal


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har planer om å utvikle et større system for salg av billetter, snacks og diverse annet.

Planen er å gjøre det i PHP, dette fordi det skal integreres med en webside og fordi jeg kan språket relativt godt.

 

Hovedspørsmålet mitt blir da:

Er det noen som har kjennskap til, eller vet, om det er mulig å kommunisere med en bankterminal via php. Jeg vil gjerne ha det slik at "kassesystemet" som jeg utvikler "prater" med terminalen slik at man slipper å legge inn beløpet manuellt.

 

Ønsker også gjerne synspunkter på det å bruke php til dette formålet.

 

Elementer som skal med er:

- Bankterminal

- Strekkodeleser

- Manuell registrering i "kasse" (data i resepsjon)

- Kjøp og betaling via internett

- Historikk over salg osv.

 

Tar gjerne imot gode ideer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bankterminal

Du må få php til og sende en kommando via telnet, noe som ikke er et problem. - nå er jeg ikke helt sikker i utalelsen min, men er rimelig sikker på at bankterminaler bruker telnet for og kommunisere med kassapparatet. - ring bankterminal.no, dem kan kanskje være mer hjelpsom :)

 

Strekkodeleser

Denne er rimelig enkel, du trenger bare en vanlig input form, siden strekkoden sender over i ren tekst og trykker enter automatisk (de fleste gjør det)

 

Manuell registrering i "kasse"

Denne må du forklare nærmere.

 

Kjøp og betaling via internett

BBS.no har fantastisk bra online terminal, med god dokumentasjon for php, eneste er at det tar 3 uker med godkjenning hos teller. - Sjekk den ut :)

 

Historikk over salg osv.

Mysql, egentlig ikke mye mer og si om det, jeg tror du forstår, siden du sier at du behersker språket godt :)

 

- Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...