Gå til innhold

Artifacts i Mass Effect (ingen andre spill)!


Anbefalte innlegg

Har en relativ ny PC som kjører spill som crysis warhead uten problemer og uten artifacts. Systemet er ett intel q9550, 4gig corsair ram og GeForce gtx260 "black edition".

 

Det rare er at det oppstår artifacts i Mass Effect. Etter noen minutters spilling blir teksturene fulle av artifacts og det hender at bildet stopper med rare farger.

 

Det som er merkelig er at dette kun skjer i Mass Effect (som er kjøpt via Steam). Skulle tro at grafikk kortet funket fint da det kjører crysis warhead på høye settings uten artifacts.

 

Noen som har peil på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert spillet? Og har du prøvd andre spill enn Crysis og ME ? Det kan jo være at spillet ikke liker skjermkort-driveren eller at spillet mangler en patch eller 2 som gjør at det ikke fungerer som det skal.

 

Det kan også være at skjermkortet ikke tåler frekvensene det er satt til å kjøre, jeg ser at du har "black edition" som er en overklokket utgave.

Lenke til kommentar

Spillet er kjøpt via steam så det er helt oppdatert. Kortet kjører spill som CoD4 og wow (på fullt) uten problemer også. Har ikke fått testet andre spill enda. Synes det er rart at Mass Effect er det eneste som det ikke fungerer på...

 

jeg har prøvd og klokke ned til stock frekvenser, men det forandrer ingenting :/

Lenke til kommentar

Har corsair HX520 watt som holder flott, og har den nyeste driveren installert (har også prøvd en tidligere versjon).

 

Fikk satt i ett gammelt 8800gt i kveld og spilte 2 timer uten problemer (mass effect, altså), så det er tydelig at problemet ligger hos kortet. Tydeligvis er det noe med grafikken i mass effect som 260'en ikke takler... Dette er vel en defekt?

Lenke til kommentar

Ja den PSU'en er god, og skal holde helt fint til ditt oppsett. Så klart skal ikke et skjermkort oppføre seg sånn, og det kan jo ha med at det kjører for høye frekvenser til å fungere optimalt. Du bør uansett uinstallere din skjermkort-driver på riktig måte og innstallere en annen driver for å se om det er det samme.

 

Det kan henge igjen litt fra gamle drivere fra systemet om du ikke har brukt program som Driver-Sweeper eller Driver-Cleaner. Her kan du laste ned programmet og kjøre det i safemodus etter at du har uinstallert driveren.

 

Det kan lønne seg og gjøre dette før du evt sender inn kortet som defekt.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg har reinstallert drivere har jeg kjørt driver sweeper, så de er avinstallert skikkelig. Klokkingen har som sagt ingen effekt på artifactene - de oppstår både på stock og overklokkede frekvenser.

 

Tror jeg kontakter komplett.no på mandag jeg og hører med dem, problemet er åpenbart i kortet. Nå har ikke jeg fått prøvet det på andre spill enn Mass Effect, crysis warhead, cod4 og wow, men da det skjer i Mass Effect ser jeg ingen grunn til at feilene ikke kan dukke opp i ett annet spill jeg installerer i fremtiden. Kan like gjerne bytte det nå.

Endret av Gainwardrobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...