Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min P4 vil ikke lengre starte, noe er kaputt.


Anbefalte innlegg

Hei, har en P4(socket 478) som har blir brukt som lagrings stasjon, men for 3 måneder siden kom det noen lyder når jeg slo den på før den stoppet seg selv. 2. gangen jeg startet den, var den på i ca.3 sek. Etter dette har den ikke villet slå seg på, og jeg har latt den stå i fred. :-/

Kommer ikke inn i BIOS på noen av forsøkene.

 

Men nå kunne jeg tenke meg å få den opp å gå igjen.

 

-Trodde først det var strømforsyner, fikk testet med en 750w med samme resultat, så det utelukker igrunnen PSU som problem.

-Så tenkte jeg seff. at det var batteriet som var tomt å gikk å kjøpte nytt, da startet maskinen i ca. 2 sek. før den slo seg av igjen å på igjen i ca. 1 sek. uten at jeg gjorde noe. Fikk den til å starte 1 gang til med samme resultat, nå er den helt dau igjen.

Så med mindre batteriet tømte seg på 5 sek. så er det heller ikke dette som er problemet.

-Så var det minnet og Skjermkort, hvor minnet ble byttet uten at det sjedde noe, etterfulgt av bytte av skjermkort, som også var resultatløst.

-HDD er det heller ikke, for man skal da få opp BIOS og systemoppstarten uten den.

 

Så sitter igjen med HK og CPU som potensielle syndere, CPU viften går fint rundt når jeg spinner den, og er ikke mer støv enn normalt.

 

Noen som har forslag eller andre gode idêr til å få maskinen til å virke, så taes det imot med en stor TAKK. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du sitter som du sier igjen med hk og cpu. vanskelig å feilsøke disse to uten å prøve med annen hardware. hk skal normalt gi fra seg pipetoner hvis noe er galt. det skal og være et grønt lys på hk-et og.

 

så tror ikke det er annen utvei enn å prøve med annet hk og cpu

 

Har konkludert med det samme, men rart den går på i det hele tatt.

 

Har ett MSI HK, med diagnose lys bakpå, problemet er at lys nr.4/den nede til høyre lyser grønt mens de andre 3 lyser ingenting.

Er ingenting i HK manual som forklarer dette...

Tror de lysene tilsvarer pipingen andre opplever, er bare forskjellig måte og diagnosere, å akkurat nå kunne jeg ønske min pep litt mer :p

 

Har heldigvis en CPU og ett HK som passer, men må fixe noe mer pasta.

Hadde bare håpet noen hadde en rask løsning som ikke innebærer og skru ut alle deler. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...