Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop gir fra seg rar lyd som blir værre og værre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen her har hatt samme problemet og kan gi meg et svar, eventuellt at noen vet hva dette kan skyldes.

Jeg har en Acer TravelMate 6592 som har fungert bra i over ett år nå.

Den siste tiden har det likevel kommet noen snodige lyder fra PCen som virker å bli værre og værre.

Lyden startet for noen mnd siden, skjer kanskje en gang pr dag ca uten noen sammenheng med kjøring av programmer. Lyden kommer fra maskinen, virker å ligge under tastaturet en plass, og ikke fra høytalerne.

Det startet som en liten pipelyd (mer som pipingen som kommer når man starter visse stasjonære), nå har pipelyden blitt lengre samt at det kommer visse andre pipelyder. I starten var det kanskje 0,5 sek, nå er det oppe i kanskje 1,5.

PCen virker å "henge" seg litt akkurat mens lyden kommer, men påvirkes ikke på annen måte.

Likevel frykter jeg at dette kan være starten på noe som fører til en kræsj og vil gjerne sørge for at dette ikke blir tilfelle.

Noen erfaringer på dette? Eventuellt noen tips om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke vært borti det samme med laptop, men med stasjonær ja. I mitt tilfelle kom lyden fra hard disken. Og etter som du sier laptopen henger litt når lyden kommer, kan det hard disken din. Kan også være en vifte, men tror ikke det. For sikkerhets skyld, ta backup snarest.

Se også om du kan finne noen programmer som kan sjekke hard disken din, mulig Acer har noen på nettsiden sin.

Dessuten har du fortsatt garanti på den. Må du sende den til reparasjon, går dette på garanti.

Endret av Chavalito

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...