Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har laget et nettsted, og jeg har laget en database. Dette er et skoleprosjekt jeg har nå. Jeg trenger hjelp til å koble sammen nettstedet og databasen, slik man kan melde seg på fra nettsiden og at det lagres i databasen.

 

Nettsiden jeg har laget er http://mosserussen.net/skarverennet/pamelding.htm

Og jeg har en database jeg har lyst til å koble med inputfeltene jeg har på nettsiden.

 

Mer enn dette vet jeg ikke, ikke hvor jeg skal begynne, eller hva jeg skal si til dere for at det skal bli best mulig forklart, men håper noen skjønner hva jeg mener og kan hjelpe meg litt på vei!

 

 

http://mosserussen.net/skarverennet/pamelding.htm

Der ser du skjemaet jeg vil koble til databasen min!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut linken som ^ viser til. Du kan da sette target på formen din til en php-side, som så setter inn dine input-verdier inn i databasen.

 

Beklager. Så ikke at du postet i .ASP forumet.

Regner da med at du ikke bruker mysql, så... bare se bort i fra det e skrev.

Endret av kimjonas
Lenke til kommentar
Sjekk ut linken som ^ viser til. Du kan da sette target på formen din til en php-side, som så setter inn dine input-verdier inn i databasen.

 

Beklager. Så ikke at du postet i .ASP forumet.

Regner da med at du ikke bruker mysql, så... bare se bort i fra det e skrev.

 

 

Nja.. tror han er litt forvirret uansett. Siten hans er bare masse html, mens kontaktsiden hans har en php extension. Dette er ikke en asp/asp.net app.

Lenke til kommentar

Hvis du har fått en oppgave der du skal gjøre dette, skal du på forhånd ha lært om det på skolen. Hvis ikke, står det sikkert godt forklart i læreboka di.

 

Men til saken (fritt etter hukommelsen):

 

Regner med at du bruker Visual Studio eller Visual Web Developer.

Først og fremst må du opprette en aspx-fil, slik at du har en dynamisk side. HTML-fila du har nå er statisk. Du kan uten problemer kopiere html-innholdet til den nye aspx-fila.

 

Sett inn en SqlDataSource. Konfigurer den ved å gå gjennom veiviseren. Husk å krysse av for UPDATE, INSERT, DELETE statements. Sett inn en detailsview, og sett datasource'n til SqlDataSourcen du laget i stad. Sett DefaultMode til Insert.

Endret av Iver_j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...